Utolsó vetítés: Ai Weiwei az Odeonban

  • 2012. július 23.

Snoblesse

Kínában nem szeretik a kritikus művészeket, Magyarországon meg a sok művészmozit. Zár az Odeon Lloyd, kínai művészről vetít a Magyarhangya.


Ai Weiwei portréfilmjével búcsúzik a Magyarhangya brigádja az Odeon Lloyd mozitól. Nem az unortodox filmterjesztők hagyják el a mozit, amely számos népszerű rendezvényüknek adott otthont,hanem a mozi hagyja el a moziműsort, röviden bezár. Hosszabban: felszámolják, mert – a hivatalos vélemény szerint – ma nincs igény ennyi artmozira, a támogatások pedig rendre elmaradoztak az utóbbi időkben. Talán nem véletlen, hogy a Magyarhangya a hivatalos véleményekkel rendre szembehelyezkedő kortárs képzőművész, Ai Weiwei dokumentumfilmjével int agyőt a mozinak. Ai Weiwei a kínai hatóságoknak szokott beinteni, amiért azok annak (kínai) rendje és módja szerint le is tartóztatták a nyugati világban nagy respektnek örvendő művészt. Az Alison Klayman rendezte dokumentumfilm vetítése ingyenes, a helyigénylésről – a terem korlátozott befogadóképességére és a várható nagy érdeklődésre való tekintettel – érdemes jó előre gondoskodni. A vetítés után a Magyarhangya alkotói pályázatot hirdet.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.