Vanessa Paradis az Írómoziban

  • 2013. április 15.

Snoblesse

Fehér Béla Daniel Auteuil és Vanessa Paradis filmjét ajánlja.


Kezd kirajzolódni a kortárs magyar irodalom kis mozis térképe – az Írómozi címmel futó vetítős-beszélgetős sorozat egyik nagy erénye, hogy eligazít, kinél melyik filmmel lehet bevágódni. Ha Háy Jánosnak az Erőszakikat dicsérjük, Tóth Krisztinának pedig a 4 hónap, 3 hét, 2 napot, ha Németh Gábor társaságában a Playtime-ot nevezzük meg kedvencünknek, Csaplár Vilmostól meg kölcsönkérjük a Hukklét, alighanem kedvező fogadtatásban lesz részünk, hiszen ők maguk is így választottak az Írómozi vendégeként. A mozizó szerzők sorában ezúttal Fehér Béla következik: a Kossuthkifli és a Lecsó című könyvek szerzője Patrice Leconte Lány a hídon című filmjét választotta, melynek hőse egy Gabor nevű késdobáló (Daniel Auteuil) és Adele (Vanessa Paradis), az eleven célpont. A fekete-fehér film után színes beszélgetés.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.