XXYYXX & Giraffage az Akváriumban

  • 2012. szeptember 27.

Snoblesse

Amerikai tinédzserek, megkapóan borult hangulatban.


Meghökkentően fiatal előadók teszik tiszteletüket nálunk hétfőn: a Toldi Klubban a Designer Drums és a Soundkitchen zeneőrült kollektívák (a friss zenékben utazó dj-brigád, illetve az új tehetségeket „bookoló” koncertszervező csapat) szervezésében XXYYXX és Giraffage lép fel élőben. Az előbbi sajátos kromoszómakombináció egy bizonyos Marcel Everettet rejt, aki csak októberben tölti be a 17-et, ennek dacára máris egy saját, mérvadó zenei fórumokon és blogokon is respektált albummal és további ígéretes remixekkel jelentkezett. Everett zenéit természetesen erősen inspirálták korunk trendi elektronikus, azon belül inkább lassúnak és megfontoltnak nevezhető tánczenéi (post-dubstep, chillwave, trap stb.), amiből az ifjú csodagyerek máris remek érzékkel rakja össze saját, rendkívül impresszív, s mint a mellékelt video is mutatja, kellemesen füstös hangulatú muzsikáit. A szintén kedves elektronikában utazó, a borult hiphopból, a dreampopból és az r&b-ből egyaránt merítő Giraffage pedig le sem tagadhatná, hogy Kaliforniából jött – ennyi kicsattanó energia és lazaság csak onnan érkezhet.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.