Trend Kiadó néven indított imprintet a Móra Könyvkiadó. Míg utóbbi elsősorban gyerekkönyveiről ismert, az új kiadó kötetei kimondottan a felnőtt olvasókat célozzák meg – derül ki a Könyvesmagazin interjújából, amit Pacskovszky Zsolt főszerkesztővel készült.
Pacskovszky szerint „a Móra széles spektrumú kiadó ugyan, babakorú, óvodás, iskolás és középiskolás gyerekeknek-kamaszoknak egyformán jelentetünk meg kiadványokat, a pancsolókönyvektől kezdve a meséken, meseregényeken és edukációs anyagokon át a nagykamaszoknak szóló regényekig, 18 éves kornál azonban megáll kínálat, miközben több olyan klasszikus szerző életművét is gondozzuk, akik felnőtteknek is írtak”.
A főszerkesztő hozzátette, megoldást kellett találniuk ez utóbbi művek megjelentetésére, így jött létre első lépésként, néhány éve a Móra Plusz sorozat, amelybe egyes Molnár Ferenc-, Erich Kästner- és Fekete István-művek kerültek. „De hiába a Plusz megjelölés, a Móra szó némi zavart kelthet a fejekben, mivel a névhez alapvetően mégiscsak a gyerekirodalmi kiadványok kapcsolódnak”.
Tehát az az elgondolás vezetett az új kiadó létrehozásához, hogy jobban elkülöníthetővé váljanak a mórás és a felnőtteknek szóló könyveik, másrészt az a cél, hogy teljessé tegyék a kiadói spektrumunkat, „tematikusan ne csak az első pancsolás és az első kamaszkori szerelem között mozogjunk”.
„Ez a vágy kiadói oldalról nézve nem egyedi, csak éppen mi fordított utat járunk be most, mint mondjuk a francia Gallimard kiadó, amely annak idején azért hozta létre a Gallimard Jeunesse-t, hogy a kiadói csoport kínálata a gyerekkönyvpiacot is lefedje. Ami a Trend Kiadó leendő köteteit illeti: azt szeretném, ha a sokszínűség jellemezne minket, amit a műfajokra és kiadványtípusokra is értek” – mondta Pacskovszky Zsolt.