Botrány a jégen: auschwitzi rabruhában versenyzett az orosz korcsolyázó
Screenshot_2019-12-03_at_10.35.45.png

Botrány a jégen: auschwitzi rabruhában versenyzett az orosz korcsolyázó

  • narancs.hu
  • 2019. december 3.

Sport

A nemzetközi szövetség elnézést kért.

Heves kritikák érték Anton Sulepovot, miután egy olyan ruhában mutatta be kűrjét, mely az auschwitzi koncentrációs tábor rabruháit idézte.

A ruha félig fekete-fehér csíkos volt egy sárga csillaggal, a ruha másik fele pedig a koncentrációs táborok náci őreinek egyenruhájára hajazott. Sulepov két alkalommal is viselte a ruhát az idei szezon elején, miközben a Schidler listája című holokauszt-film zenéjére adta elő kűrjét.

false

A ruha érthető módon felháborodást keltett a nézőkben, de nem mindenkiben, mivel nevezték a nemzetközi szövetség legjobb ruhájának járó díjra.

Végül azonban a Műkorcsolyázók Nemzetközi szövetsége elnézést kért, és kijelentették, hibáztak, mikor engedélyezték Sulepovnak, hogy ebben a ruhában jégre léphessen.

(Independent)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.