„Ha nyíltsisakos küzdelembe bonyolódunk, akkor az lesz a vége, mint Németországban”

  • narancs.hu
  • 2024. november 16.

Sport

Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott egy pillanatra sem adhatja fel a saját, stabilitásra épülő játékát Hollandia vendégeként a szombati mérkőzésen a Nemzetek Ligájában.

„A futball egyszerű sport, ha az ellenfél jobb, nagyobb minőséget képvisel, akkor többet lesz nála a labda és a meccs nagy részében dominálja majd a játékot. Nem arról van szó, hogy mi védekezni akarunk, hanem ha mi bármikor is feladjuk a stabilitásra épülő játékot és nyíltsisakos küzdelembe bonyolódunk egy olyan riválissal szemben, mint Hollandia, akkor annak az lesz a vége, amit Németországban láttunk” – mondta az olasz szakvezető arra utalva, hogy a nemzeti együttes szeptemberben 5-0-ra kikapott Düsseldorfban, amikor nyíltabb futballt vállalt fel.

Rossi azt hangsúlyozta, először is védekezni kell, és ha megvan a labda, akkor ki kell használni a területet, amit maguk mögött hagynak a hollandok.

Ezt a játékot viszont annak ellenére sem szabad feladni egy pillanatra sem, hogy a magyarok számára csakis a győzelem jelentené a csoport második helyét, ami egyúttal az NL-ben negyeddöntőt, a vb-selejtezők során pedig első kalapos besorolást érne.

A döntetlennel, hiába lenne bravúros eredmény, harmadik maradna a válogatott, amely így márciusban osztályozóra kényszerülne, a vb-selejtezők decemberi sorsolásán pedig a második kalapba kapna besorolást.

„Csak azt tudjuk, amit a klubja, pontosabban a Bournemouth orvosa mondott. Kerkez nem hívott senkit – válaszolt a bal oldali védőjével kapcsolatos MTI-kérdésre Rossi. – Annyit tudunk, hogy problémája van a térdével, ezért injekciót kap, hogy a következő bajnoki meccsére jól legyen. Úgy tűnik, számára ez volt a legjobb időpont a kúrára. Ez alapján Kerkeznek jelenleg az a prioritás, hogy Bournemouth-ban futballozzon, nem az, hogy a magyar válogatottban, annak ellenére hogy ez nekünk egy rendkívül fontos összecsapás lesz."

Kerkez Milos az októberi válogatott szünet előtt és után is játszott a Bournemouth meccsén, de sérülés miatt a kettő között nem jelent meg Telkiben. Ezúttal szintén futballozott a válogatott szünet előtti Premier League-fordulóban, majd kiújuló térdproblémájára hivatkozva ezúttal sem állt Rossi és a nemzeti együttes rendelkezésére.

„Ha a hollandok gyorsabban akarnak futballozni, akkor nekünk is gyorsabban kell futni. - válaszolt viccesen a pénteki sajtótájékoztatón az MTI-nek Willi Orbán. - De komolyra fordítva a szót, ugyanúgy kompaktnak kell lennünk csapatként. Az a célunk, hogy ugyanolyan jól védekezzünk, mint azt Budapesten tettük.”

A mérkőzés szombaton 20.45 kezdődik az amszterdami Johan Cruijff ArenA-ban a holland-magyar mérkőzés, és az M4 Sporton lehet megnézni. A találkozón az UEFA büntetése nyomán nem lesz nyitva a vendégszektor.

A magyar labdarúgó-válogatott várható kezdőcsapata: Dibusz - Balogh, Orbán, Dárdai M. - Nego, Nikitscher, Schäfer, Nagy Zs. - Szoboszlai, Sallai - Varga B.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.