Halász Bence kalapácsvető a döntő előtt: Dobok magamnak egy születésnapi ajándékot

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. augusztus 2.

Sport

A mai feladatot teljesítettük - jelentette ki a kalapácsvető Halász Bence, aki bejutott a vasárnapi döntőbe a párizsi olimpián pénteken.

„Picit bezavart a csúszás, már a fél órát is karcoltuk alulról. Azért nem könnyű a selejtezőben bemelegítve tartani magát az embernek és folyamatosan koncentrálnak maradni ilyen izgalom mellett. És azért nekem ott volt a zabszem, ahol kellett neki lenni a három évvel ezelőtti kiesésem után...” – utalt arra, hogy a tokiói játékokon nem sikerült bekerülnie a fináléba.

Halász Bence a 18 fős magyar atlétikai csapat éremvárományosa, így esetében az volt a kérdés a selejtező előtt, sikerül-e elsőre túldobnia a 77 méteres szintet, amivel jelentős energiákat takaríthatna meg a fináléra. A kétszeres világbajnoki bronz-, Eb-ezüstérmes versenyzőnek ez majdnem sikerült, 16 centivel maradt el elsőre a szinttől (76,84 m). Másodikra 72,89 méter következett, harmadikra pedig javított a Dobó SE kalapácsvetője és 76,90-nel hatodikként biztosította helyét a vasárnapi 12-es döntőben.

 
Halász Bence a férfi kalapácsvetés selejtezője után a 2024-es párizsi nyári olimpián a párizsi Stade de France-ban 2024. augusztus 2-án. Halász Bence bejutott a döntőbe.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
 

„Az első kísérletnél, mikor kiírták, hogy mekkora, már majdnem biztos volt, hogy meglesz a továbbjutás. De szerintem senki nem meri megkockáztatni egy olyan dobás után, amelyik nem közvetlen továbbjutást ér, hogy a másik kettőt kihagyja.

Próbáltam arra rámenni, hogy kicsit feltérképezzem a dobókört, mert sokkal lassabb, fogósabb, nem lehet benne olyan gyorsan forogni, ahogy én szoktam. Kicsit át kellett állítani az agyamat”

– nyilatkozott a selejtezőről, amelyből 76,90 méteres eredménnyel hatodikként jutott tovább.

„Az volt a feladat, hogy bejussak a döntőbe és azért nem sok embernek adatik meg, hogy a születésnapján rendezik a döntőt... A célom az, hogy dobjak magamnak egy születésnapi ajándékot” - mondta az 1997. augusztus 4-én született atléta.

Halász Bence kiemelte, két nap múlva egy teljesen más verseny kezdődik, amelyiken nem számít, hogy most ki mekkorát dobott.

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.