Márton Viviana olimpiai bajnok

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 9.

Sport

A fiatal sportoló megszerezte a tekvondo történetének első magyar olimpiai érmét, rögtön aranyat. 

A 18 éves Márton Viviana a tekvondósok 67 kilogrammos kategóriában aranyérmet szerzett, ugyanis a döntőben legyőzte a világbajnoki ezüstérmes Aleksandra Perisicset. A fiatal sportoló ezzel megszerezte a magyar taekwondo első érmét is. 

Márton végig dominálta a mérkőzést, az első menetben egy fejrúgással szerezte meg első pontjait, később testtalálattal tudta növelni előnyét, 7-1-gyel fordultak. A második menetben hátrányba került a szerb versenyzővel szemben, de sikerült két gyors testrúgással átvennie a vezetést, a hátralevő részben pedig ügyesen védekezett, nem érte találat, így megszerezte az olimpiai bajnoki címet.

 
Az aranyérmes Márton Viviana a női tekvondósok 67 kilogrammos versenyének döntőjében
Fotó: MTI/Illyés Tibor
 

Márton a döntő előtt az elefántcsontparti Ruth Gbagbit győzte le, a negyeddöntőben az amerikai Kristina Teachoutot, az elődöntőben pedig a belga Sarah Charrit utasította maga mögé. 

Márton Viviána Spanyolországban született, édesapja kick-boxolt, édesanyja kézilabdázott. Madridban él szüleivel, ikertestvére, Márton Luana szintén tekvondózik. Neki nem sikerült kvalifikálnia magát a párizsi olimpiára, de Vivana felkészülését segítette. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.