Nem kell oltás Wimbledonban, Djokovic megvédheti címét

Sport

A szervezők nem kötik az indulást koronavírus elleni védőoltáshoz.

A világelső Novak Djokovic megvédheti címét a wimbledoni tenisztornán, miután a szervezők kedden bejelentették, nem kötik az indulást koronavírus elleni védőoltáshoz.

A 20-szoros Grand Slam-győztes szerb sztár nincs beoltva, ami miatt januárban nem léphetett pályára az Australian Openen, ahol végül a spanyol Rafael Nadal diadalmaskodott, begyűjtve ezzel rekordot jelentő 21. GS-trófeáját. A 34 esztendős Djokovic pályafutása során hatszor nyert az All England Clubban, a legutóbbi három kiírás alkalmával nem talált legyőzőre. A Melbourne-ben történtek után a belgrádi sztár bejelentette, továbbra sem fogja felvenni az oltást, még akkor sem, ha ezzel újabb Grand Slameket bukik el.

A történet háttere, hogy Djokovic eddigi nyilatkozataiból arra lehet következtetni, hogy oltásellenes, és még egy vakcinát sem vett fel. A járvány kitörésekor ő is, felesége is osztott meg olyan videókat, amelyek szerint az 5G-hálózatok a felelősek a pandémiáért.

„Személy szerint ellenzem az oltást, és nem szeretném, ha valaki arra kényszerítene, hogy csak akkor utazhassak, ha be vagyok oltva" – ezt írta tavalyelőtt áprilisban. „Nem vagyok szakértő, ugyanakkor jogom van arra, hogy eldöntsem, mi a legjobb a saját szervezetem számára. Folytatom a kutatásokat, nyitott maradok, hiszen mindannyiunk számára fontos ez a kérdés” – írta később. Aztán szervezője volt egy bajnokságnak, ahol több versenyző, köztük ő és felesége is elkapta a fertőzést. 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.