Kortárs művészek tiltakoznak Weiler Péter sugar daddy és sugar baby közvetítő oldala ellen

  • narancs.hu
  • 2017. október 21.

Szex

Kerítés vagy társkeresés folyik?

Közös kiállás útján tiltakoznak kortárs művészek az úgynevezett sugar daddyk és sugar babyk közvetítésére szolgáló puncs.hu magyarországi jelenléte ellen. A főleg fiatal lányok és tehetős férfiak egymásra találását segítő oldal mögött, úgy tudni, a képzőművész Weiler Péter áll, de felbukkant az EU-s alapokat kezelő befektetőként a MOL-vezér Hernádi Zsolt is.

Megérkezett a sugar daddy művészet

A speciális társkereső pártolói szerint felnőtt emberek közötti ismerkedésről van szó, míg mások úgy vélik, hogy fiatal, sokszor még tanuló lányok egzisztenciális bizonytalanságát használják ilyen módon ki, lényegében a prostitúció felé terelve őket.

"Alulírott kortárs magyar írók és képzőművészek tiltakozunk az ellen, hogy a puncs.hu szellemisége bármilyen tekintetben teret nyerjen Magyarországon. A sugar daddy és sugar baby kampány az emberi méltóságot minden lehetséges vonatkozásban sérti, a szexualitást áruként kezeli és a fiatalok számára méltatlan és veszélyes perspektívát kínál. A tulajdonosi kör átfedései miatt mi, a kortárs magyar kulturális élet szereplői szintén felelősnek érezzük magunkat. Ezért követeljük, hogy a kampányt népszerűsítő hirdetéseket minden létező nyilvános felületről távolítsák el, és induljon eljárás annak tisztázására, hogy miként lehetséges, hogy a prostitúció tevőleges támogatójaként működő társkereső oldal finanszírozása közpénzek felhasználásával történik."

A tiltakozók listája itt tekinthető meg.

Korábban Hajdu Nóra az Együtt politikusa kezdeményezett párbeszédet Weilerrel, de az oldal üzemeltetője elzárkózott.

A Reklámetikai Kódex kimondja, hogy a reklám nem tartalmazhat semmilyen hátrányos megkülönböztetést, különösen nemek közötti diszkriminációt, és nem támogathat ilyen nézeteket, míg modellek esetében például tiltja a test tárgyiasítását.. A puncs.hu-t népszerűsítő reklámok azonban mégis így ábrázolják a nőket – vélekedik az Együtt politikusa. Ezért Hajdu Nóra a Reklámszövetséghez és az Önszabályozó Reklámtestülethez fordult, hogy vizsgálják meg a puncs.hu reklámjait és foglaljanak állást a reklámetikai irányelvek alapján.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.