Kortárs művészek tiltakoznak Weiler Péter sugar daddy és sugar baby közvetítő oldala ellen

  • narancs.hu
  • 2017. október 21.

Szex

Kerítés vagy társkeresés folyik?

Közös kiállás útján tiltakoznak kortárs művészek az úgynevezett sugar daddyk és sugar babyk közvetítésére szolgáló puncs.hu magyarországi jelenléte ellen. A főleg fiatal lányok és tehetős férfiak egymásra találását segítő oldal mögött, úgy tudni, a képzőművész Weiler Péter áll, de felbukkant az EU-s alapokat kezelő befektetőként a MOL-vezér Hernádi Zsolt is.

Megérkezett a sugar daddy művészet

A speciális társkereső pártolói szerint felnőtt emberek közötti ismerkedésről van szó, míg mások úgy vélik, hogy fiatal, sokszor még tanuló lányok egzisztenciális bizonytalanságát használják ilyen módon ki, lényegében a prostitúció felé terelve őket.

"Alulírott kortárs magyar írók és képzőművészek tiltakozunk az ellen, hogy a puncs.hu szellemisége bármilyen tekintetben teret nyerjen Magyarországon. A sugar daddy és sugar baby kampány az emberi méltóságot minden lehetséges vonatkozásban sérti, a szexualitást áruként kezeli és a fiatalok számára méltatlan és veszélyes perspektívát kínál. A tulajdonosi kör átfedései miatt mi, a kortárs magyar kulturális élet szereplői szintén felelősnek érezzük magunkat. Ezért követeljük, hogy a kampányt népszerűsítő hirdetéseket minden létező nyilvános felületről távolítsák el, és induljon eljárás annak tisztázására, hogy miként lehetséges, hogy a prostitúció tevőleges támogatójaként működő társkereső oldal finanszírozása közpénzek felhasználásával történik."

A tiltakozók listája itt tekinthető meg.

Korábban Hajdu Nóra az Együtt politikusa kezdeményezett párbeszédet Weilerrel, de az oldal üzemeltetője elzárkózott.

A Reklámetikai Kódex kimondja, hogy a reklám nem tartalmazhat semmilyen hátrányos megkülönböztetést, különösen nemek közötti diszkriminációt, és nem támogathat ilyen nézeteket, míg modellek esetében például tiltja a test tárgyiasítását.. A puncs.hu-t népszerűsítő reklámok azonban mégis így ábrázolják a nőket – vélekedik az Együtt politikusa. Ezért Hajdu Nóra a Reklámszövetséghez és az Önszabályozó Reklámtestülethez fordult, hogy vizsgálják meg a puncs.hu reklámjait és foglaljanak állást a reklámetikai irányelvek alapján.

Figyelmébe ajánljuk