Kortárs művészek tiltakoznak Weiler Péter sugar daddy és sugar baby közvetítő oldala ellen

  • narancs.hu
  • 2017. október 21.

Szex

Kerítés vagy társkeresés folyik?

Közös kiállás útján tiltakoznak kortárs művészek az úgynevezett sugar daddyk és sugar babyk közvetítésére szolgáló puncs.hu magyarországi jelenléte ellen. A főleg fiatal lányok és tehetős férfiak egymásra találását segítő oldal mögött, úgy tudni, a képzőművész Weiler Péter áll, de felbukkant az EU-s alapokat kezelő befektetőként a MOL-vezér Hernádi Zsolt is.

Megérkezett a sugar daddy művészet

A speciális társkereső pártolói szerint felnőtt emberek közötti ismerkedésről van szó, míg mások úgy vélik, hogy fiatal, sokszor még tanuló lányok egzisztenciális bizonytalanságát használják ilyen módon ki, lényegében a prostitúció felé terelve őket.

"Alulírott kortárs magyar írók és képzőművészek tiltakozunk az ellen, hogy a puncs.hu szellemisége bármilyen tekintetben teret nyerjen Magyarországon. A sugar daddy és sugar baby kampány az emberi méltóságot minden lehetséges vonatkozásban sérti, a szexualitást áruként kezeli és a fiatalok számára méltatlan és veszélyes perspektívát kínál. A tulajdonosi kör átfedései miatt mi, a kortárs magyar kulturális élet szereplői szintén felelősnek érezzük magunkat. Ezért követeljük, hogy a kampányt népszerűsítő hirdetéseket minden létező nyilvános felületről távolítsák el, és induljon eljárás annak tisztázására, hogy miként lehetséges, hogy a prostitúció tevőleges támogatójaként működő társkereső oldal finanszírozása közpénzek felhasználásával történik."

A tiltakozók listája itt tekinthető meg.

Korábban Hajdu Nóra az Együtt politikusa kezdeményezett párbeszédet Weilerrel, de az oldal üzemeltetője elzárkózott.

A Reklámetikai Kódex kimondja, hogy a reklám nem tartalmazhat semmilyen hátrányos megkülönböztetést, különösen nemek közötti diszkriminációt, és nem támogathat ilyen nézeteket, míg modellek esetében például tiltja a test tárgyiasítását.. A puncs.hu-t népszerűsítő reklámok azonban mégis így ábrázolják a nőket – vélekedik az Együtt politikusa. Ezért Hajdu Nóra a Reklámszövetséghez és az Önszabályozó Reklámtestülethez fordult, hogy vizsgálják meg a puncs.hu reklámjait és foglaljanak állást a reklámetikai irányelvek alapján.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.