rés a présen

„A színházi szabályokat felrúgva”

  • rés a présen
  • Artner Sisso
  • 2025. július 30.

Színház

Szeri Viktor táncos, koreográfus

rés a présen: Nagy sikert arattál a Fatigue című kortárstánc-előadásoddal 2022-ben. Hirtelennek tűnt, pedig már a pályán voltál egy ideje. Mi tartott ennyi ideig?

Szeri Viktor: Akkor már nyolc éve aktív voltam és több előadás – Outsiders, Sandy is Going Out, Melinda álma, PHOENIX, Summit stb.– létrehozásán voltam túl önálló alkotóként vagy a Hollow nevű kollektívánkkal. Némelyik egyedibb volt, mint a Fatigue, mégis arra figyeltek fel, nemzetközi szinten. Ez annak is köszönhető, hogy bekerült az Aerowaves nemzetközi platform 20 kiválasztott előadása közé, illetve a hazai dunaPart showcase programjába is. Egy őszinte előadás létrehozása volt a célom, ahol rajtam keresztül önmagukkal is találkozhatnak a nézők. Több mint 40, különböző országokban és városokban zajló előadás után úgy gondolom, hogy az embereknek kell idő, amikor kikapcsolhatnak, és időt tölthetnek saját magukkal. Ehhez a meditatív állapothoz segít hozzá az előadás.

rap: Legutóbbi előadásod, az I Quit Ordinary Dancing a közönség és előadás összeolvadásának a manifesztuma…

SZV: Inkább összegzés. A Fatigue után nagy kihívás volt újra alkotni. Éreztem a figyelmet, nemzetközi szinten is. Tudtam, hogy a Fatigue-hoz fogják hasonlítani az előadást. Ettől kicsit szorongtam, de közben volt rengeteg ötletem, így felhasználva ezt a nyomást, csináltam egy előadást, amelynek az alapja hasonlít a Fatigue-hoz, viszont megjelennek új érdeklődések, irányok, kérdések, amelyek az előadás turnéja alatt kezdtek el foglalkoztatni, mint pl. az előadó kiszolgáltatottságának kérdése vagy a szórakoztatóipar különböző effektjeinek használata. Az előadó kiszolgáltatottságának kérdését, a szórakoztatóipar különböző effektjeinek használatát. Mindeközben a színházi szabályokat felrúgva egy olyan térrel szerettem volna dolgozni, ahol mindenki láthatja a másik reakcióit, állapotát, a néző részese a történéseknek. Érdekelt, hogy mi történik, ha felemeljük és színpadra tesszük azt, ami kint az utcán történik.

 
Fotó: Simon Iringó
 

rap: Mióta dolgozol csapatban?

SZV: Számomra már a Kortárstánc Főiskolán is elvégzése után is egyértelmű volt, hogy nem csak a test és a mozgás nyelvén fejezem ki magam. Legalább olyan fontos a látvány, a színpadkép, a zene és a hangulat, amit az előadással el szeretnék érni. 2018-ban Muskovics Gyula íróval, kurátorral és Páll Tamás multimédia-művésszel közösen álmodtuk meg a Hollow kollektívát. Fontos, hogy néha kicsekkoljak a saját munkáimból, és közösen hozzak létre projekteket olyan alkotókkal, akiknek érdekel a művészetük, az életük és az, ahogy látják a dolgokat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.