A KET volt hét éve az első, de reméljük, nem velük szűnik meg a program, és akad jövőre is tánctársulat, amelynek egyáltalán van repertoárja - továbbá a helyi színház is befogadja a megye egyetlen ilyen eseményét a Kocsonyafesztivál oldalvizén.
A Cirque du Soleil volt munkatársa, a már tánctanítói minőségében is hétpróbás Maday Tímea Kinga, valamint a Gangaray alapítója, a néptánc felől érkező Hámor József jegyzi a három rövid koreográfiából szorosan összeszőtt darabot. A balladisztikus mű egészén végigvonuló, a két alkotó által kifejlesztett és oktatott aikidó-partnering technika (a harcművészet és kontakttánc keveréke) és a sötét tónusú techno zene adja meg a rítust, ami a jelmezekkel, a néptáncos és modern tánctechnikai elemek finom kötéseivel szinte történetté, magánmítosszá kerekedik.
Nő és férfi finom egymásra hangolódásáról szól az első harmad, egy lassú harci tánc keretében; majd a férfi megötszöröződik, és a darab rituális férfitánccá alakul, a csűrdöngölős káosztól a rendig és vissza, átváltozásokkal, imákkal. Az utolsó részben a keleti harcművészetektől a cigány botolóig van minden, mi szemnek ingere, háttérben lassan úszó típusfigurák, dinamika és húzós zene. Viszont minden mesei szépsége mellett elefántcsonttorony ez a tánc, a formába való visszavonulás - és ez kortárs tekintettel maga a mozdulatmúzeum.
Miskolci Nemzeti Színház, február 25.