Hová terelje Kerényi Imre a rendes magyar embereket?

  • narancs.hu
  • 2014. május 25.

Színház

Szavazott ma? Most újra megteheti! Tájolja be, hol nyisson új, végre rendes magyar+keresztény+heteroszexuális színművészeti egyetemet Kerényi Imre!

Kerényi Imre néhány napja térült-fordult, és hogy, hogy nem, újfent elbuzizta magát. Ezúttal a dramaturgokra mondta, hogy, idézzük: „Ez a buzilobbi tulajdonképpen… ez ellen előadásokat kell létrehozni, de főleg iskolákat!” Márpedig ha Kerényi Imre iskolát akar (és hát nem először bizonyosodott be róla, hogy nagyon is akar), akkor előbb-utóbb iskolája lesz. Már csak az a kérdés, hol volna ez a leendő iskola a legeslegmegfelelőbb helyen.

Mi nem tudtunk dönteni, ön viszont megszavazhatja!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.