Meghívták a Hodworks társulatát a Velencei Biennáléra

  • narancs.hu
  • 2021. április 16.

Színház

A kortárstánc társulat a Sunday című előadását mutathatja be.

A Hód Adrienn vezette Hodworks kortárstánc társulat meghívást kapott a velencei biennále Színházi Fesztiváljára, ahol a Sunday című előadást mutatják be és mesterkurzust is tartanak - közölte a Trafó Kortárs Művészetek Háza és a Hodworks társulata. Az előadását így olyan nemzetközi hírű színházi alkotók produkciói közé került be, mint Thomas Ostermeier, Krzysztof Warlikowksi és Mundruczó Kornél. 

“Nagyon komoly megtiszteltetés, hogy társulatunkat ilyen szakmai elismerés éri. Különösen jól esik ez egy karanténban töltött év után, amelynek során szinte alig tudott a Hodworks színpadon megmutatkozni. Abban bízunk, hogy a júliusi fesztivál egy élhetőbb jövő kezdetét jelenti majd, amelyben az előadóművészek, és a nézők számára is, a válsághelyzet leküzdése után egyre több lehetőség tárul fel újra” - nyilatkozta Hód Adrienn, a Hodworks alapítója.

 Az 1934-ben alapított Biennale Teatro a nemzetközi színházi világ egyik legrangosabb rendezvénye, amelyet idén július 2. és 11. között rendeznek meg. A Fesztivál művészeti vezetői idén Stefano Ricci és Gianni Forte. A fesztivál Biennale College Teatro nevű kurzussorozatán a Hodworks társulatát Hód Adrienn vezető koreográfus, Molnár Csaba táncos-koreográfus és Szabó-Székely Ármin dramaturg fogják képviselni egy hétnapos mesterkurzussal.

A seregszemlére beválogatott,  2018-ban bemutatott Sunday című előadás "tabukkal szembemenő, vaskos, mégis érzékeny humorú játék". A darab a kortárstánc elméleti alapkérdéseiből indul ki, de mindenre a gyakorlatban reagál, velőtrázó fizikalitás formájában. 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.