Nagy József a Trafó igazgatója – az utolsó pillanatban döntött Tarlós

  • narancs.hu
  • 2012. augusztus 31.

Színház

A pályázati kiírás szerint hétfőn már munkába áll a Trafó új igazgatója, a nemzetközi hírű koreográfus-táncos. A pályázata körüli furcsaságokról már korábban cikkeztünk.

Az új ügyvezető öt éven át, 2012. szeptember 1-jétől 2017. augusztus 31-ig töltheti be a posztot – adta hírül péntek délután az MTI.

A kinevezés az utolsó pillanatban történt, hiszen a pályázati kiírás szerint a következő munkanapon, hétfőn már munkába kell állnia a kinevezett vezetőnek. A Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatósága néhány órával a bejelentés előtt még kitérő választ adott a narancs.hu kérdésére, hogy mikor nevezik ki az új vezetőt, ugyanakkor megerősítették, hogy az szeptember 3-án dolgozni kezd. Tájékoztatásuk szerint a bizottsági meghallgatásra már augusztus 9-én sor került, és a pályázati folyamatot közelről szemlélő, névtelenül nyilatkozó forrásunk szerint a szakmai bizottság nem sokkal később meg is hozta Nagy Józsefet támogató döntését. Így tulajdonképpen érthetetlen, miért kellett idáig várni, és – abszurd módon – az igazgató első munkanapja előtt három nappal közzétenni az eredményt, miközben a késlekedés nagyban gátolta a Trafó programtervezésének, egyáltalán: működésének hatékonyságát.

Nagy József


Nagy József

Fotó: MTI

A szakmai bizottság vitatható összetételéről és Nagy József különös pályázatáról a másik pályázóval, Kardos Józseffel – az érvénytelenített első forduló után – készült interjúnkból tájékozódhat, Nagy József szerepéről Bozsik Yvette pályázatában pedig június eleji összeállításunkból. Akkori háttércikkünkben különböző források egybehangzóan állították, hogy bár a Fidesz kulturális vezetése találta meg Nagyot a posztra, a főváros első körben mégis kénytelen volt érvénytelenné nyilvánítani a pályázatot, mivel a Nagy által beadott tervezet számukra is vállalhatatlan volt.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.