Nagy József a Trafó igazgatója – az utolsó pillanatban döntött Tarlós

  • narancs.hu
  • 2012. augusztus 31.

Színház

A pályázati kiírás szerint hétfőn már munkába áll a Trafó új igazgatója, a nemzetközi hírű koreográfus-táncos. A pályázata körüli furcsaságokról már korábban cikkeztünk.

Az új ügyvezető öt éven át, 2012. szeptember 1-jétől 2017. augusztus 31-ig töltheti be a posztot – adta hírül péntek délután az MTI.

A kinevezés az utolsó pillanatban történt, hiszen a pályázati kiírás szerint a következő munkanapon, hétfőn már munkába kell állnia a kinevezett vezetőnek. A Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatósága néhány órával a bejelentés előtt még kitérő választ adott a narancs.hu kérdésére, hogy mikor nevezik ki az új vezetőt, ugyanakkor megerősítették, hogy az szeptember 3-án dolgozni kezd. Tájékoztatásuk szerint a bizottsági meghallgatásra már augusztus 9-én sor került, és a pályázati folyamatot közelről szemlélő, névtelenül nyilatkozó forrásunk szerint a szakmai bizottság nem sokkal később meg is hozta Nagy Józsefet támogató döntését. Így tulajdonképpen érthetetlen, miért kellett idáig várni, és – abszurd módon – az igazgató első munkanapja előtt három nappal közzétenni az eredményt, miközben a késlekedés nagyban gátolta a Trafó programtervezésének, egyáltalán: működésének hatékonyságát.

Nagy József


Nagy József

Fotó: MTI

A szakmai bizottság vitatható összetételéről és Nagy József különös pályázatáról a másik pályázóval, Kardos Józseffel – az érvénytelenített első forduló után – készült interjúnkból tájékozódhat, Nagy József szerepéről Bozsik Yvette pályázatában pedig június eleji összeállításunkból. Akkori háttércikkünkben különböző források egybehangzóan állították, hogy bár a Fidesz kulturális vezetése találta meg Nagyot a posztra, a főváros első körben mégis kénytelen volt érvénytelenné nyilvánítani a pályázatot, mivel a Nagy által beadott tervezet számukra is vállalhatatlan volt.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.