Nagy József a Trafó igazgatója – az utolsó pillanatban döntött Tarlós

  • narancs.hu
  • 2012. augusztus 31.

Színház

A pályázati kiírás szerint hétfőn már munkába áll a Trafó új igazgatója, a nemzetközi hírű koreográfus-táncos. A pályázata körüli furcsaságokról már korábban cikkeztünk.

Az új ügyvezető öt éven át, 2012. szeptember 1-jétől 2017. augusztus 31-ig töltheti be a posztot – adta hírül péntek délután az MTI.

A kinevezés az utolsó pillanatban történt, hiszen a pályázati kiírás szerint a következő munkanapon, hétfőn már munkába kell állnia a kinevezett vezetőnek. A Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatósága néhány órával a bejelentés előtt még kitérő választ adott a narancs.hu kérdésére, hogy mikor nevezik ki az új vezetőt, ugyanakkor megerősítették, hogy az szeptember 3-án dolgozni kezd. Tájékoztatásuk szerint a bizottsági meghallgatásra már augusztus 9-én sor került, és a pályázati folyamatot közelről szemlélő, névtelenül nyilatkozó forrásunk szerint a szakmai bizottság nem sokkal később meg is hozta Nagy Józsefet támogató döntését. Így tulajdonképpen érthetetlen, miért kellett idáig várni, és – abszurd módon – az igazgató első munkanapja előtt három nappal közzétenni az eredményt, miközben a késlekedés nagyban gátolta a Trafó programtervezésének, egyáltalán: működésének hatékonyságát.

Nagy József


Nagy József

Fotó: MTI

A szakmai bizottság vitatható összetételéről és Nagy József különös pályázatáról a másik pályázóval, Kardos Józseffel – az érvénytelenített első forduló után – készült interjúnkból tájékozódhat, Nagy József szerepéről Bozsik Yvette pályázatában pedig június eleji összeállításunkból. Akkori háttércikkünkben különböző források egybehangzóan állították, hogy bár a Fidesz kulturális vezetése találta meg Nagyot a posztra, a főváros első körben mégis kénytelen volt érvénytelenné nyilvánítani a pályázatot, mivel a Nagy által beadott tervezet számukra is vállalhatatlan volt.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.