Tánc

Radioballet: A szerelem természete

  • Sisso
  • 2013. június 1.

Színház

Új projektformáció a hazai kortárs táncban: Egyed Bea jelenleg a Duda Éva Társulattal is dolgozik és tanít, Újvári Milán a Frenák Pál Társulatban táncolt, majd a kanadai Cirque de Soleil-hez szerződött, de együttműködött Nigel Charnockkal is. Sokat tapasztalt, nagy tudású táncosok mindketten - ám nem született koreográfusok. Interaktív utcai akcióik meghökkentőek és mulatságosak, részben, mert kiállásra is szokatlan párosról van szó: egy nyurga lány és egy nála másfél fejjel alacsonyabb fiú. Első egész estés táncdarabjuk is meglovagolja ezt az alkati különbséget. Lehetne az egész melankolikus chaplini geg az elfogadásról, de a duót inkább a szerelem mint olyan, illetve az erőszakos lány és a szelíd fiú kapcsolata érdekli.

A nyitóképben Újvári egy szál műrózsával, meztelenül szavalja Radnótitól a Két karodbant, majd vad rockzene következik, és ráront a takarásból egy szintén meztelen, bolond nőszemély. Intenzív és full kontakt tánc, összeütődések, nagy huppanások, felkenődések. Sztriptízbe oltott wrestling. Az anyukák szívükhöz kapnak, a fiatalok nagyokat nevetnek, amikor a táncos lány a hóna alá kapja kis emberét. Én pedig zavarban vagyok. Nemcsak azért, mert nem látom az átgondolt koncepciót a show mögött, hanem mert az emblematikus rockszámok elviszik az előadást valami illusztratív háttértánc felé, amin a közbevetett Bukowski-szövegek és a műrózsaeső között feszülő disszonancia sem segít. A vég happy end, nyilvánvalóvá válik, hogy a látott darab a két táncos saját szerelméről szól, őket ünneplik, zajos a siker.

MU Színház, április 27.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.