Egy régi trükköt bevetve járt túl Vidnyánszky eszén a Színház

  • narancs.hu
  • 2020. január 13.

Színház

A Nemzeti Színház vezetője politikai okokra hivatkozva, decemberben tiltotta meg előadásfotóinak használatát a folyóiratnak.

Megjelent a januári Színház folyóirat. Mivel Vidnyánszky Attila nemrég kijelentette, hogy nem ad többé fotót az újságnak, ezért Forgách András rajzaival illusztrálták a Nemzetiről szóló cikket.

"A Nemzeti Színház igazgatója, Vidnyánszky Attila, Tompa Andrea főszerkesztőnk – az övétől eltérő – politikai véleménye miatt nem járul hozzá, hogy a színház fotóit felhasználhassuk cikkeinkben. Ezért most a Macskajátékról írt kritikánkat Forgách András író az előadás fotói alapján készült rajzaival illusztráljuk, akinek ezúton is nagyon köszönjük, hogy lehetővé tette, hogy a produkcióban játszó színészeket legalább ebben a formában láthatják az olvasók" – olvasható a cikk alatti közleményben.

Vidnyánszky decemberben a szerkesztőséghez eljuttatott indoklásában azt írta, hogy a lap működését politikai céloknak alárendeltnek és manipulatívnak tartja, tevékenységük folytán a hazai és nemzetközi közegben is torz kép alakul ki a magyar színházról.

A Nemzeti Színház nem akarja, hogy a Színház folyóirat fotókat közöljön az előadásaikról

Vidnyánszky Attila indoklása megmagyarázza, miért. "A Nemzeti Színház többé nem járul hozzá, hogy fotókat közöljünk előadásairól lapunkban. Szerkesztőségünkhöz eljuttatott indoklásában Vidnyánszky Attila kifejtette, hogy működésünket politikai céloknak alárendeltnek és manipulatívnak tartja, tevékenységünk folytán a hazai és nemzetközi közegben is torz kép alakul ki a magyar színházról" - írja a Színház folyóirat a Facebook-oldalán.

Az ügy azért is pikáns, mert a Nemzeti Színház állami fenntartású, azaz közpénzből működő intézmény, így a színház saját előadásfotói is közpénzből készülnek.

A szerkesztőség korábbi ígéretének eleget téve továbbra is ír a Nemzeti Színház darabjairól.

„A továbbiakban természetesen ugyanúgy fogunk írni a Nemzeti Színházról, mint eddig, és ezután is azt fogjuk közölni, amit kritikusaink írnak. „

Figyelmébe ajánljuk

Hol az ember?

A megfilmesíthetetlen könyvek megfilmesítésének korát éljük – ezek pedig nagyrészt sci-fik. Herbert Ross Dűnéjének sokszor nekifutottak, mire Denis Villeneuve szerzői húrokat pengető két blockbustere végre a tömegek igényeit is képes volt kielégíteni; Isaac Asimov Alapítványából az Apple készített immár második évadát taposó, csillogó űroperát – a Netflix pedig az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű, kultikus hard sci-fijébe, Liu Ce-hszin kínai író Hugo-díjas A háromtest-triló­giá­jába vágott bele.

Nem viccelnek

  • - minek -

Poptörténeti szempontból is kerek jubileumokkal teli lesz ez az év is – novemberben lesz negyven éve, hogy megjelent a The Jesus and Mary Chain első kislemeze, a melódiát irgalmatlan sípolásba és nyavalyatörős ritmusba rejtő Upside Down.

Elszáll a madárnő

„Én nem tudok, és nem is szeretek a képeimről beszélni. Amit el tudok mondani, azt csak színnel tudom elmondani. Képeimbe belefestettem az életem tragédiáit és örömeit. Ez volt az életem” – halljuk a művész vallomását a kiállítás első termében, a falra vetített 1977-es rövidfilm részleteként.

Aktivizmus színészekkel

  • Erdei Krisztina

Csoszó Gabriella aktivista fotós, töretlen kitartással vesz részt az ellenzéki tüntetéseken és osztja meg képeit azokkal, akik szeretnének mást is látni, mint amit a NER kínál.

Házasok hátrányban

  • Kiss Annamária

Középkorú házaspár egy protokollparti után vendégül lát egy fiatal párt egyetemi lakosztályuk teraszán, hajnali kettőkor. Az elején mit sem sejtenek arról, hogy ez lesz valamennyiük életének talán leghosszabb éjszakája.