Szirtes Ági: Gothár érzelmi terrorista volt

  • narancs.hu
  • 2020. február 22.

Színház

A színész a napokban azt fontolgatta, felmond a Katonában, de aztán visszavonta döntését, mert "helyt kell állni, most ez a nagyobb cselekedet".

Szirtes Ági Kadarkai Endre a Klubrádión futó, Világtalálkozó című műsorában volt vendég legutóbb Klein Dávid hegymászó mellett, ahol Gothár Péter rendezővel való munkakapcsolatáról, illetve Gothár a színészekkel való viszonyáról is beszélt – szúrta ki a 24.hu.

A színész az 1982 óta létező Katona József Színház alapító tagjaként hosszú ideig át dolgozott együtt Gothárral. A műsorban úgy fogalmazott "Érzelmi terrorista volt. […] Engem nagyon kikészített a módszereivel. […] Azt gondolta, hogy ha egy embert megaláz esetleg, meg piszkál, meg kiabál vele, akkor annyira kifordul az ember emberi mivoltából, hogy az arra készteti, hogy túllépjen a saját határain, és jól játsszon."

Szirtes Áginak mint kiderült, még szívritmuszavara is volt, lett a Gothárral való egyik próbafolyamat következtében.

A műsorvezető kérdésére, miszerint érzett-e elégtételt a Gothár-ügy nyilvánosságra kerülése után, csak bólogatott – ez a beszélgetésről készült videófelvételen látható.

A műsor egy későbbi pontján a színházi próbákon, a szünetekben, illetve az előadásokon is tapasztalható rossz hangulatról, az őszinte beszélgetések hiányáról, vagy épp arról is beszélt, hogy a műsor felvétele előtti estén a felmondás is megfordult a fejében, sőt, az intézmény ügyvezető igazgatóját, Máté Gábort is értesítette a döntéséről, amit aztán azonnal vissza is vont, mert inkább tevőlegesen akar részt venni a színház életében. Úgy érzi, vannak kibeszéletlen dolgai a társulatnak, ezért ő maga az őszinte beszédet fogja szorgalmazni.

Úgy látja, konstruktívnak kell lennie, "helyt kell állni, most ez a nagyobb cselekedet, mint elmenni, kígyózni. Nem lenne szép".

Világtalálkozó - Szirtes Ági és Klein Dávid (rádióműsor)

Iratkozz fel: https://www.youtube.com/user/ArcKep2011 kövess Facebookon: https://bit.ly/37SiFWz instan: https://www.instagram.com/kadarkai/ szerkesztő- műsor...

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.