Vidnyánszky sajnálkozva "üzenget" a sajtóban

  • narancs.hu
  • 2024. május 4.

Színház

Az igazgató szerint Udvaros Dorottya fölöslegesen emelte politikai dimenzióba a távozásának okát.

„Nagyon sajnálom ezt a sajtón keresztül történő üzengetést”, mondta Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója az Origónak. Azután adott interjút a kormánypropagandához tartozó portálnak, hogy Udvaros Dorottya egy interjúban arról beszélt: már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert Vidnyánszky nem hosszabbította meg a szerződését. Ezután az Index – Vidnyánszkyt hiába keresve – arról írt, hogy további színészek, köztük a tavalyi színpadi balesetben megsérült Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó sem tér vissza a társulathoz.

A  444.hu összefoglalójában arról ír, hogy a színházigazgató szerint Udvarosnak „határozatlan idejű és élő szerződése van” a Nemzetivel, ő azt csak módosítani akarta.

Vidnyánszky úgy nyilatkozott: "Ahogyan annak idején Törőcsik Marinak, Dorottyának is szerződésmódosítást ajánlottam. Csakhogy amíg Törőcsik Mari dolgozott tovább a Nemzeti Színházban, és nem emelte politikai dimenzióba az itt létét, Dorottya már régóta folyamatosan ezt teszi."

A színésznő korábban azt mondta, számított arra, hogy korábbi kormánykritikus, SZFE-ügyben tett kiállásának következménye lesz, Vidnyánszky szerint viszont Udvaros fölöslegesen emelte politikai dimenzióba a dolgot. Arra, hogy a Nemzeti komoly forráshiánnyal küzd, mert az állam 380 millióját elvonta, nem tértek ki.

Vidnyánszky szerint nem nagy ügy, „természetes folyamat” része, hogy néhányan ott hagyják a társulatot, „ezt a tényt felnagyítani ezért szintén nem méltányos”. A sérült színészek terveit nem ismeri. Arra az Udvaros-kijelentésre, miszerint ő pár nappal a baleset után már a színészek hibázásáról beszélt, szintén nem tértek ki a beszélgetésben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.