Vidnyánszky sajnálkozva "üzenget" a sajtóban

  • narancs.hu
  • 2024. május 4.

Színház

Az igazgató szerint Udvaros Dorottya fölöslegesen emelte politikai dimenzióba a távozásának okát.

„Nagyon sajnálom ezt a sajtón keresztül történő üzengetést”, mondta Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója az Origónak. Azután adott interjút a kormánypropagandához tartozó portálnak, hogy Udvaros Dorottya egy interjúban arról beszélt: már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert Vidnyánszky nem hosszabbította meg a szerződését. Ezután az Index – Vidnyánszkyt hiába keresve – arról írt, hogy további színészek, köztük a tavalyi színpadi balesetben megsérült Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó sem tér vissza a társulathoz.

A  444.hu összefoglalójában arról ír, hogy a színházigazgató szerint Udvarosnak „határozatlan idejű és élő szerződése van” a Nemzetivel, ő azt csak módosítani akarta.

Vidnyánszky úgy nyilatkozott: "Ahogyan annak idején Törőcsik Marinak, Dorottyának is szerződésmódosítást ajánlottam. Csakhogy amíg Törőcsik Mari dolgozott tovább a Nemzeti Színházban, és nem emelte politikai dimenzióba az itt létét, Dorottya már régóta folyamatosan ezt teszi."

A színésznő korábban azt mondta, számított arra, hogy korábbi kormánykritikus, SZFE-ügyben tett kiállásának következménye lesz, Vidnyánszky szerint viszont Udvaros fölöslegesen emelte politikai dimenzióba a dolgot. Arra, hogy a Nemzeti komoly forráshiánnyal küzd, mert az állam 380 millióját elvonta, nem tértek ki.

Vidnyánszky szerint nem nagy ügy, „természetes folyamat” része, hogy néhányan ott hagyják a társulatot, „ezt a tényt felnagyítani ezért szintén nem méltányos”. A sérült színészek terveit nem ismeri. Arra az Udvaros-kijelentésre, miszerint ő pár nappal a baleset után már a színészek hibázásáról beszélt, szintén nem tértek ki a beszélgetésben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.