Vidnyánszky sajnálkozva "üzenget" a sajtóban

  • narancs.hu
  • 2024. május 4.

Színház

Az igazgató szerint Udvaros Dorottya fölöslegesen emelte politikai dimenzióba a távozásának okát.

„Nagyon sajnálom ezt a sajtón keresztül történő üzengetést”, mondta Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója az Origónak. Azután adott interjút a kormánypropagandához tartozó portálnak, hogy Udvaros Dorottya egy interjúban arról beszélt: már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert Vidnyánszky nem hosszabbította meg a szerződését. Ezután az Index – Vidnyánszkyt hiába keresve – arról írt, hogy további színészek, köztük a tavalyi színpadi balesetben megsérült Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó sem tér vissza a társulathoz.

A  444.hu összefoglalójában arról ír, hogy a színházigazgató szerint Udvarosnak „határozatlan idejű és élő szerződése van” a Nemzetivel, ő azt csak módosítani akarta.

Vidnyánszky úgy nyilatkozott: "Ahogyan annak idején Törőcsik Marinak, Dorottyának is szerződésmódosítást ajánlottam. Csakhogy amíg Törőcsik Mari dolgozott tovább a Nemzeti Színházban, és nem emelte politikai dimenzióba az itt létét, Dorottya már régóta folyamatosan ezt teszi."

A színésznő korábban azt mondta, számított arra, hogy korábbi kormánykritikus, SZFE-ügyben tett kiállásának következménye lesz, Vidnyánszky szerint viszont Udvaros fölöslegesen emelte politikai dimenzióba a dolgot. Arra, hogy a Nemzeti komoly forráshiánnyal küzd, mert az állam 380 millióját elvonta, nem tértek ki.

Vidnyánszky szerint nem nagy ügy, „természetes folyamat” része, hogy néhányan ott hagyják a társulatot, „ezt a tényt felnagyítani ezért szintén nem méltányos”. A sérült színészek terveit nem ismeri. Arra az Udvaros-kijelentésre, miszerint ő pár nappal a baleset után már a színészek hibázásáról beszélt, szintén nem tértek ki a beszélgetésben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.