Visszatér a színpadra Kulka János

  • narancs.hu
  • 2018. november 6.

Színház

Majdnem három év kihagyás után játszik újra színházban.

Móricz Zsigmond Árvácska című regényének egyik főszerepében tér vissza a színpadra Kulka János - adta hírül a 444.hu az Infostart információira hivatkozva.

A darabot a Trafóban a Dollár Papa Gyermekei nevű független alkotói csoport mutatja be január végén, az előadást Ördög Tamás rendezi.

Kulka János idén májusban azt nyilatkozta, hogy végleg visszavonul és nem hosszabbítja meg szerződését a Katona József színházzal.

A színész még 2016 áprilisában kapott stroke-ot, azóta a felépülésén dolgozik, s mindössze egy filmben: Ujj Mészáros Károly nemrég bemutatott X: A rendszerből törölve című alkotásában vállalt egy apró szerepet.

(444.hu, Infostart)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.