Sacred Music - a hit és a remény muzsikáival ünnepel a Modern Art Orchestra

  • Fizetett tartalom
  • 2022. december 16.

Támogatott tartalom

A zenekar ezúttal a Budapest Music Center nagytermét varázsolja szakrális térré az ünnepi készülődés időszakában.

A Modern Art Orchestra (MAO) „Sacred Music” címmel csodálatos, egyházzenei repertoárral örvendezteti meg a közönséget a Budapest Music Center (BMC) nagytermében 2022. december 18-án, advent negyedik vasárnapján. Az ünnepi koncerten az egész nagyzenekar fellép, és az Orchestrára hangszerelve csendül fel az eredetileg kifejezetten szakrális helyszínekre tervezett műsor.

A zene és a hit kapcsolatát nagyon színes palettán ábrázolja a szakrális zeneművekből összeállított repertoár. Georg Friedrich Händel zenéje mellett a MAO tagjainak darabjai is elhangzanak. Cseke Gábor kompozíciójával Bach-ot idézik meg, Ávéd János A Lélek Gyümölcsei című anyagának egyik zenéje és Fekete-Kovács Kornél darabja mellett a jazz nagyjai sem maradhattak ki a műsorból, így Duke Ellington Sacred Concertjéből is hallhatunk majd részleteket. Liszt Ferenc Via Crucisának MAO általi feldolgozásából is hallhat ízelítőt a közönség ezen az estén.

 
Fotó: Deri Miklos / Modern Art Orchestra

„Számunka minden koncert egyfajta szertartás, amelyben egy különleges »kozmikus elem« maga a muzsika” – vallja Fekete-Kovács Kornél, a Modern Art Orchestra művészeti vezetője.

A MAO ezúttal a BMC nagytermét varázsolja szakrális térré az ünnepi készülődés időszakában, és ezzel a különleges repertoárral ajándékozza meg a közönségét!

Hallgasson bele a MAO Sacred Music koncertjének hangulatába!: Modern Art Orchestra - SACRED MUSIC - Józsefvárosi Evangélikus Egyházközség

Jegyvásárlás: https://bmc.jegy.hu/program/sacred-music-a-modern-art-orchestra-unnepi-koncertje-141741/905452

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.