Persze A Rajna kincse zenekari előjátéka tényleg káprázatos akusztikai lelemény, az első "álló zenék" egyike a muzsika történetében, mondja Ligeti barátunk, akire ugyancsak hatott, noha a wagneri "nagyot akarást" utálta. Mindenesetre Fischer Ádám (az Operaház friss főzeneigazgatója) ezt (MűPa, Bartók terem, 7-én és 9-én 18.00) és a Walkür című zenedrámát (ugyanott 8-án és 10-én, 16 órai kezdettel) vezényli két-két estén a Rádiózenekar élén, nemzetközi énekesgárdával. A kezdési időpontokból láthatjuk, milyen rettenetes hosszú darab például a Walkür, de senki ne rettegjen: mindenki eléri a jól megszolgált rajnai rizlingjét, hogy leöblítse a Tűzvarázst. És reménykedjünk, hogy a fizetőpincér hálátlan szerepében nem Alberich, a gonosz törpe (képünkön 1869-es szerelésben) lép fel, aki elköveti a legnagyobb bűnt: megátkozza a szerelmet. És benyújtja Wotannak meg az egész, Walhallában székelő bagázsnak a számlát.
Figyelmébe ajánljuk
Az Élősködőket választották a XXI. század legjobb filmjének
A The New York Times 500 filmest és kritikust kért fel a szavazásra, és bár magyar alkotás nem került fel a végső százas listára, volt, ami több szavazatot is kapott.
Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja
Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.
Ez a valódi gumicsont – tényleg arról folyik a vita, hogy drag show volt a Pride-on?
A Fidesz épp megpróbál egy felszabadító erejű felvonulásból esztétikai kérdést csinálni, maga mögé állítva a maga képzelte többségét. A baj az, hogy a szolidaritás érzése eleve nem a többségről szól, hanem például azokról, akik egy évben egyszer mernek ennyire láthatóak lenni.
Gombaszezon
A magány belső terei
Bár a kiállítás sajtószövege Czimrát teljesen érthetően „kora legjelentősebb magyar alkotói” közé sorolja, megítélése nem volt mindig egyértelmű.
Világító árnyak
A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.