A hét vendégművészei egyebekben hegedűsök lesznek, olyan hegedűsök méghozzá, akik immáron karmesterként (is) tevékenykednek. Így például a kiváló Leonidasz Kavakosz, aki a Budapesti Fesztiválzenekar soros bérleti koncertjeit vezényli majd: Weber-nyitányt, Robert Schumann - egykoron tévéhíradós szignálként népszerűvé vált - II. szimfóniáját, valamint a nagybőgő Paganinijének, Giovanni Bottesininek hegedűre és bőgőre szerzett Grand duo concertantéját (Olasz Kultúrintézet, április 16., 17. és 18., háromnegyed nyolc). Carlo Montanaro pedig, aki eredetileg az éppen pár hete nálunk vendégelt firenzei Maggio Musicale Zenekarának vonósai között hangászkodott (amíg csak a jó szemű Zubin Mehta ki nem emelte onnan), nos, tehát Montanaro a Filharmóniai Társaság két koncertjét fogja igazítani - Rimszkij-Korszakov Nagy orosz húsvét című, Muszorgszkij és Borogyin emlékének ajánlott nyitányától César Franck méltán kedvelt s ugyancsak 1888-ban elkészült d-moll szimfóniájáig (Opera, április 18. és 19., fél nyolc).
A hét legkiemelkedőbb zenei eseménye azonban, úgy lehet, a Budapestről Budapestre érkező nagy zongorista, azaz Ránki Dezső szólóestje lesz, amelynek programját J. S. Bach Két-, illetve Háromszólamú invenciói mellett Liszt Ferenc jövőbe mutató zongoradarabjai alkotják majd (Nemzeti Hangversenyterem, április 18., fél nyolc). Még az a Balcsillagzat! Mindazonáltal Liszt ezen a héten legfőként szakrális jellegű alkotásaival képviselteti magát a koncertprogramokon, hiszen a Budapesti Nemzetközi Kórusverseny nyitóhangversenyén a kiegyezés záróaktusára szerzett, kellemesen magyaros Koronázási mise kerül majd össze Vajda János jelenkori Pater nosterével - Hollerung Gábor vezénylete alatt (Nemzeti Hangversenyterem, április 17., fél nyolc). Míg a Magyar Rádió együttesei, vagyis az MR Szimfonikusok és az MR Énekkar - Hamar Zsolt avatott irányításával - éppenséggel a monumentális Krisztus oratóriumnak fognak majd nekifohászkodni (Nemzeti Hangversenyterem, április 14., hét óra).