rés a présen - Élveztük is - Barabás Lőrinc trombitás

  • .
  • 2010. február 25.

Trafik

rés a présen: A BL Eklektric viszonylag hirtelen lett a nu-jazz szcéna sztárzenekara. Minek köszönhető e népszerűség? Barabás Lőrinc: Dúdolható dallamok, dúdolható dallamok. rap: Mikor választottál hangszert, és mikor műfajt? A trombitás ritkán frontember - hogyan szerveződött a zenekar? BL: 12 évesen kezdtem trombitálni tanulni.
Műfajt a mai napig nem választottam. A trombitások, akikre felnézek, zeneszerzők, zenekarvezetők is egyben. Nekem is fontos, hogy zeneszerzőként is megnyilvánuljak, ne csak trombitásként. Így szerveztem össze az Eklektricket, ezzel a céllal.

rap: A második nagylemez, a Trick már december óta kapható. Milyen szempontok szerint lett összerakva?

BL: Egy dalcsokor. Tíz szám, amik megszülettek, és tükrözik, hogy mit csináltunk az elmúlt pár évben. Van olyan szám, ami régebben született, és olyan is, ami a stúdiózás során nyerte el a végleges formáját. Egy vidámabb, gyorsabb, pörgősebb album, mint az első volt. Novemberben Londonban és Párizsban jártunk közvetlenül az A38-as lemezbemutatónk előtt, itt már az új anyagot játszottuk, és pozitívak a visszajelzések, mindemellett meg marhára élveztük is.

rap: Milyen koncertekkel, hol zárjátok a telet, kezditek a tavaszt?

BL: Március 12-én játszunk a Gödörben, aztán Szegedre megyünk és Székesfehérvárra. A PANKKK pályázaton kaptunk pénzt, amiből tavasszal csinálunk egy külföldi turnét is. Aztán jönnek a fesztiválok, és év végén ismét játszunk a MűPában.

rap: Neked személyesen mi a fontos a zenélésben?

BL: Egy barátom egyszer azt mondta, olyan neki a zene, mint halnak a víz. Azt hiszem, ez egy kifejező hasonlat.

rap: Kedvenc zenék?

BL: Most épp Justice-t hallgatok.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.