rés a présen - Emlékezetből dolgozom - Maximus gitáros, dalszerző

  • .
  • 2011. július 21.

Trafik

rés a présen: Mint egészen fiatal zenekar, mivel gondoltatok betörni a köztudatba? Maximus (fotónkon balról a második): A Major Zrt-t még a gyermekkorban gyökerező,házasságokat átívelő baráti szálak kötik öszsze. Tisztában vagyunk a hazai zenepiac milyenségével, tudjuk, hogy sok jó banda van a placcon, de ez a tény a mi zenénk szempontjából indifferens.
Ennek a zenének mindentől függetlenül a köztudatban van a helye.

rap: Kik alkotják a zenekart?

M: Öten vagyunk, így hozta az élet. Ez az öt ember a Major Zrt-be nem elsősorban szakmai szempontok alapján került beválogatásra, sokkal inkább volt filmszerű az egymásra találás. A lehető legnagyobb rendben teszi a dolgát rajtam kívül Magellán, Syryus, Faria Abbé és a Kis Zeus. Célunk a közönség szórakoztatása, felvállalható módon, jó zenékkel.

rap: Hogyan határozhatjuk meg a zene jellegét, és hogyan illeszkedik ehhez az inkább alternatív zenekarokra jellemző szövegcentrikusság?

M: A zenénket "kultúrpopként" definiáljuk. Érdekes módon a klasszikus popipar színvonalának mélyrepülése jobb megvilágításba helyezi az alternatív műfajokat. A dalaink szólnak valamiről, van bennük egyfajta linearitás, sztorik vannak, ezért kerülhetünk sommásan az altenatív blokkhoz. Végül is nekünk mindegy.

rap: Hogyan készülnek a számok?

M: A dalokat én viszem, a kidolgozásban pedig az egész zenekar részt vesz. A felvételek folyamatosan készülnek, érlelődnek. Áldjuk is magunkat érte, hogy a mögöttünk hagyott időben rengeteg felvételt készítettünk, megörökítve minden nyilvánosságra nem kerülő dalt is. Jelenleg a második, "szakítós" lemezünk anyagát készítjük, ami a Szingli címet viseli majd, így könnyen kitalálható, milyen dalokat gyűjtöttünk itt egybe. A klipekkel is folyamatosan dolgozunk, jelenleg a Mágnes klipje készül, Gubík Ágival.

rap: Neked mik a meghatározó zenei élményeid?

M: Én nem hallgatok zenét, csak emlékezetből dolgozom. Magellán operarajongó, ezért a színházak tereiben szétáradó emberi hangtól indul be a zenei libidója. Faria Abbé mindenevő, Kis Zeus inkább dzsesszvonalon utazik, Syrius meg gyermekkorában rálépett valamire, aminek dobhangja volt, amikor felrobbant, ő ebből a sokkból táplálkozik a mai napig.

rap: Hol szerettek koncertezni, hol vagytok láthatók?

M: Szívesen játszunk bárhol, legyen az nagyszínpad vagy kis vidéki klub, a lényeg, hogy legyen fogékony közönség. Annak csak örülünk, ha jó technikai feltételekkel találkozunk, és bírjuk, ha jó a szervezés. Jó példa, nagysága ellenére, a Sziget összes fesztiválja. Utáljuk viszont, ha esik az eső, ha mondjuk két óra csúszás van, és egy szervező rajtunk vezeti le a nagy bukta lelki feszültségeit.

rap: A nyár hátralévő részében hol léptek fel, és mik az őszi tervek?

M: Akit érdekel a zenekar, figyeljen minket a Facebookon, itt mindig előre promózzuk a koncerteket, aktuális dolgainkat. Legközelebb július 16-án az EFOTT-on játszunk, Szolnokon. Aztán a saját rendezvényünkön, a Varacsk-táborban, Zamárdiban, a Nyári Fészekben, augusztus 6-án. Augusztus 19-én Ábrahámhegyen a strandon, 26-án a SZÍN-en, szeptember 9-én pedig Szombathelyen, A magyar dal napján.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.