rés a présen - Nagy tengerparti nyaralótelep - Hód Adrienn koreográfus

  • .
  • 2009. július 23.

Trafik

rés a présen: Dekonstruktív koreográfusnak tartanak. Miért lettél "forradalmár"? Hód Adrienn: Nem terveztem, de szeretek olyat csinálni, ami nekem is ismeretlen.
Ha visszanézem a munkáimat, elszomorodom, mennyire hasonlítanak egymáshoz. Mint a gyerekek, közelre látok, a részleteket veszem észre, és mindig örülök a legegyszerűbb dolgoknak. Azokat teszem egymás mellé.

rap: A szöveg, az élő zene és a humor is fontos része az előadásaidnak. Hogyan dolgozol?

HA: Mindennap táncolok, megfigyelem a mozgásomat, és egy rendszerhez kezdem kötni magam. Az ilyen élményeket gyűjtögetem, és megfelelő módon választom a partnereimet. Szabályokat adok, és hagyom, hogy szabadon improvizáljanak. Kívülre vonulok, és leveszem, ha történik valami érdekes. Ha elég a mozgásból, beszélünk, a zenészek pedig ugyanúgy, mint a táncosok, jelen vannak a próbákon, folyamatosan alkotnak.

rap: A Hodworks egy társulat?

HA: A támogatás és az én temperamentumom sem engedi meg, hogy fixen alkalmazzak társalkotókat. Ha tetszik valaki, elhívom, hogy dolgozzunk együtt. Vannak régi motorosok, például a legkitartóbb társam 17 éve Garai Júlia, aztán állandó partnerem és fő zenei megmondóm Mizsei Zoltán. T. Balival nagyon szívesen működök együtt, Tabbouch Linda mostanában kapcsolódott a munkáimhoz, és még vannak többen, akikkel szeretek dolgozni. Vass Imre fontos szellemi társam, de amióta külföldön táncol, nem találkozunk annyit. A védőszentem Judia, akinél elkezdtem a táncot kilencévesen, most Cincinnatiban festőnő. Állandó telefonkapcsolatban vagyunk.

rap: A Millenárison új bemutatóra készülsz július 24-én. Miről szól a Supra Hits?

HA: Táncest lesz, válogatott, kedvenc zeneszámaimra. Az elmúlt évek munkái során rengeteg mozgásrendszert, játékszabályt alakítottunk ki, ezeket szeretném használni, másrészt pedig egyszerű alapmozgásokat is, mint futás, esés, ugrás, forgás. Az alaphangulata olyan, mintha elmenne az ember egy nagy tengerparti nyaralótelepre, ahol esténként programokat ajánlanak a helyi szervezők.

rap: Lesz-e még a nyáron valami?

HA: Augusztus 13-án játsszuk a Szigeten a Kapcsolódjunk és bömböltessük című darabot, mert a Vasi visszatér egy fellépésre az Ultima Vez társulatból. Aztán Sebő Ferivel dolgozom a Zsámbéki Színházi Bázison a Szentivánéji rémálom anarchista színházi projektben, majd Újvidéken egy színházi Macbeth-előadást koreografálok, amit Hernyák György rendez. Õsszel táncolok Trisha Brown Set and reset című előadásának felújításában, amelyet Angelus Iván, a Budapest Tánciskola vezetője szervez. Szeretném tovább játszani a Mit kezdjünk a testünkkel című darabot, és a Supra Hitset is. Egyelőre a Gödör Klub a lehetőség, de fix dátumok nincsenek.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.