tévésmaci - Kutya a föld, eb az ég

  • .
  • 2011. február 3.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché át akartak jutni a kerítésen, nem volt könnyű dolguk. Először úgy volt, hogy "mafa bakot tart, Sztupa felmászik a vállára, hátukat a falnak vetik, s úgy kapaszkodik fel Troché egész a tetejére, ahonnan fölhúzza Sztupát, "mafa amúgy sem akart annyira átjutni a kerítésen.
A kerítést úgy képzeljék el, mint valami nagyon magas falat, téglából húzták, be volt vakolva és megmagyarázhatatlanul magasnak tűnt. Nem volt a túloldalon semmi különös, a Stalker zónája vagy valami megfoghatatlan, a kincset sem mögötte rejtegették, egyszerűen a továbbhaladás szempontjából tűnt elkerülhetetlennek az átjutás - Troché és Sztupa számára, "mafa megvolt nélküle is. Csakhogy ez az első terv nem látszott kivihetőnek, legfeljebb, ha félútig: mert mi van, ha Troché valóban feljut a tetejére, és még Sztupát is sikerül felhúznia maga mellé? Ott ülnek ketten lovaglóülésben a ménkű magas fal tetején, az egyik oldalról "mafa bámulja őket, a másik oldalon meg csak a mélység tátong, de hogyan jutnak le? Aki leugrik, a legjobb esetben is a bokáját szegi, s akár nagyobb baja is lehet. Mondjuk a fal elég széles volt, egy tégla szélességű, tehát 25 centiméteres, lovaglóülésben el lehetne rajta lenni egy darabig, de aztán hogyan tovább? Mi a gondok elől menjünk nyugodtan tévét nézni.

Pénteken (4-én) a Duna Tévé levetíti Kocsis Ágnes Friss levegő című filmjét 20.50-től. A bemutató kapcsán felmerül a kérdés, vajon miért ebben az országban történik meg az a példátlan disznóság, hogy a rendező 2010-ben Cannes-ban díjnyertes filmjét, a Pál Adriennt nem nézheti meg azóta sem a nagyközönség? Ki gondolja azt, hogy ez rendben van így? S miért? Ennek fényében azon se csodálkozzon senki, ha a néző úgy dönt, hogy fél nyolc előtt beül a film+-ra és le sem jön onnan addig, amíg az a csávó, aki régen Barry Newman volt, most meg Viggo Mortensen, az autójával izomból neki nem hajt az útra kiállított buldózereknek a Száguldás a semmibe 1997-es remake-jében.

Szombaton az m1 bár a rádióújságokban A halál keresztútján című korai (1990-es) Coen-filmet ígéri, 22.50-től Gothár Péter új tévéfilmjét, a Hangyatérképet vetíti, melyhez sajnos csak ma (kedden) jutottunk hozzá, így csak a jövő heti számunkba írunk róla jegyzetet - semmi vész, a korai Coen-darabot vegyék ki DVD-n, mert az is elég jó. Az m2-n 23.35-kor kezdődik A generális, Buster Keaton 1926-os örökzöldje, erre is csak azt tudom mondani, hogy ne hagyják ki - bár félős, hogy belelóg a Gothár (döntsenek). Bár az is lehet, hogy én már fél tíz óta a tv2-n nézem A sakál napját, amiben gyönyörű régi Citro‘nek rohangálnak, és valakit, egy titokzatos személyt megbíznak, hogy tegye el láb alól a nagy orrú tábornokot. A végén Michael Lonnsdale egy jeltelen sírnál ácsorog, némileg tanácstalanul. Csak nem a tábornok van benne? Casablanca is volt délután ötkor a Filmmúzeumon.

Vasárnap tovább tart a gagyitévék szárnyalása, az RTL Klub 23.30-kor lehozza A halott menyasszonyt, Tim Burton 2005-ös félrelépését. Sajnos a Filmmúzeumon megy még a Carrie, amiben egy vödör vér borul szegény Sissy Spacek fejére, hisz' tízkor kezdődött. Volt hat előtt öt perccel a ViaSat3-on Love Story is.

Hétfőn A tehetséges Mr. Ripley a mediterráneumban szédíti a jet set ilyesmire fogékony egyedeit, akik hamarosan megbánják, hogy közel engedték magukhoz ezt a kis jöttmentet (ViaSat3, 21.30). Ugyanekkor a FEM3-on Richard Gere adja ki magát másnak, mint aki valójában lenne, s új énjéért kész elmenni a legvégsőkig - a Sommersby nem teljesen érdektelen, bár a velejéig hollywoodi műdarab (21.05). Egy dán pedig a tv6-ra keveredett a sorozatok közé: Wilbur öngyilkos akar lenni, 22.40-től.

Kedden Megáll az idő és Tristana a Filmmúzeumon (23.15-kor és 1.00-kor).

Szerdán Amerikában elindul a Justified (A törvény embere) második évada, Walton Gogginsszal és Timothy Olyphanttal.

Csütörtökön pedig a Dunán a tizenkét részre osztott Dosztojevszkij-adaptáció, A Karamazov testvérek. Mindazonáltal ne vigyék túlzásba a tévézést, megárthat.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”