tévésmaci - Rozsomák pizsamák

  • .
  • 2007. szeptember 13.

Trafik

A ládagyárról tényleg mindenkinek az Egészséges erotika jut az eszébe? E heti találós kérdésünk Goethéhez kapcsolódik, kedves nézőink. Ki volt ő és honnan jutott eszembe? 1.
Eckermann. 2. Neckermann. x. Kaufhof. y. Nem jutott eszembe. Termelési kissregény? Netán a Meteóból Kistamás László? Vagy az ülök egy rózsaszínű kádban (ő ül, ti. Kistamás, s asszem, nem is rózsaszínű)? Persze, a szocializmus vége felé már csak kulisszák voltak a gyárak e hazában, de ne gondolják, hogy sokkal jobb a helyzet Amerikában. A Charlie és a csokigyár megvan? Speciel Willy Wonka egy pszichopata őrült, mindenesetre a gyerek jobb, ha kihagyja: cukrozott zsíros kenyeret kap vacsorára, merő dolce vitából. Vagy a Táncos a sötétben? Három Björk CD-t nyer, aki beküldi a választ: mi a fészkes fenét gyártanak vajon abban a lepukkant gyárban, ahol Selma életveszélyes táncmutatványokra ragadtatja magát félig vakon, mert nem akar belenyugodni, hogy az élet nem egy musical? Maguk persze fogadni mernének, hogy ennél agyamentebb gyárjeleneteket már nem lehet kitalálni. Hát ne velem. Ugyanis én már tudom, hogy:

pénteken (14-én) bizony fellázadnak a dolgozók a pizsamagyárban, és magasabb órabért követelnek. Filmmúzeum 16.30: Pizsama-játék, amerikai zenés film 1957-ből. Na, ugye.

Szombaton lazításul választhatnak három thriller közül: 22.45-kor A tábornokok éjszakája 1967-ből az m1-en, Peter O'Toole-lal és Omar Shariffel; 22.20-kor a Psycho, a szörnyű Gus van Sant rendezésében 1998-ból a Viasat3-on; éjjel egykor pedig Bújj, bújj, gonosz! az RTL-en. Én mindenesetre már délután lemegyek a brudersaftba, és megnézem 15.00-kor a Bayern München-Schalke 04 találkozót a Sport klubon, aztán este Marlene életét a Duna Tv-n 21.50-kor, hátha elénekli, hogy "Ich bin von Kopf bis Fu§ auf Liebe eingestellt...". És dortmundi sört iszom hozzá, hogy csípje meg a kakas a Csontzenészt.

Vasárnap unalmamban grafikonokat rajzolok, melyek megvilágítják, milyen összefüggés van a műalkotások művészi értéke és hossza között. 19.30-kor angol-orosz film 1999-ből a Duna Tv-n: Anyegin, ahogy a Fiennes testvérek képzelik, 102 perc. 22.15-kor A hetedik pecsét Bergmantól, szintén a Dunán, potom 92 perc. Tudná valaki svédül? Det Sjunde inseglet. Éjfélkor pedig a Legénylakás Billy Wildertől, mert minden héten szoktunk ajánlani tőle valamit, és ez különben is a kedvencünk, 120 perc.

Hétfőre keresünk két hülye című filmet: éjfélkor a Novokain a Film+-on, 01.35-kor pedig Paranoid a Tv2-n. Ennél már csak A vörös Paralellepipedont bírnám jobban.

Kedden 20.40-kor a Dunán végre megtudjuk, hogy milyen a Nyár vége. 01.35-kor pedig a Tv2-n El Ni–o - A Kisded, Gryllus Dorka itt is prosti, mint az Irina Palmban.

A szerdai hülye címünk: A neonbiblia - Részigazságok, 22.35-kor a Dunán. Éjfél után pedig jön maga a tudathasadás: 00.35-kor a Tv2-n Visszatérés a paradicsomba, 00.40-kor pedig az RTL-en Gyilkosság a paradicsomban.

Csütörtökön előkerülnek a hegyes hucul balták, és előbújnak az Elfelejtett ősök árnyai a Duna Tv-n 22.20-kor. Mélázzunk például azon, hogy ez most szovjet filmdráma 1964-ből, vagy csak egy grúz film? És ha fázunk, vodkát igyunk hozzá, vagy grúz teát? Kérdezzek még valamit? Vagy belátják végre, hogy a tévézés nagyon árt az egészségnek?

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.