tévésmaci - Rozsomák pizsamák

  • .
  • 2007. szeptember 13.

Trafik

A ládagyárról tényleg mindenkinek az Egészséges erotika jut az eszébe? E heti találós kérdésünk Goethéhez kapcsolódik, kedves nézőink. Ki volt ő és honnan jutott eszembe? 1.
Eckermann. 2. Neckermann. x. Kaufhof. y. Nem jutott eszembe. Termelési kissregény? Netán a Meteóból Kistamás László? Vagy az ülök egy rózsaszínű kádban (ő ül, ti. Kistamás, s asszem, nem is rózsaszínű)? Persze, a szocializmus vége felé már csak kulisszák voltak a gyárak e hazában, de ne gondolják, hogy sokkal jobb a helyzet Amerikában. A Charlie és a csokigyár megvan? Speciel Willy Wonka egy pszichopata őrült, mindenesetre a gyerek jobb, ha kihagyja: cukrozott zsíros kenyeret kap vacsorára, merő dolce vitából. Vagy a Táncos a sötétben? Három Björk CD-t nyer, aki beküldi a választ: mi a fészkes fenét gyártanak vajon abban a lepukkant gyárban, ahol Selma életveszélyes táncmutatványokra ragadtatja magát félig vakon, mert nem akar belenyugodni, hogy az élet nem egy musical? Maguk persze fogadni mernének, hogy ennél agyamentebb gyárjeleneteket már nem lehet kitalálni. Hát ne velem. Ugyanis én már tudom, hogy:

pénteken (14-én) bizony fellázadnak a dolgozók a pizsamagyárban, és magasabb órabért követelnek. Filmmúzeum 16.30: Pizsama-játék, amerikai zenés film 1957-ből. Na, ugye.

Szombaton lazításul választhatnak három thriller közül: 22.45-kor A tábornokok éjszakája 1967-ből az m1-en, Peter O'Toole-lal és Omar Shariffel; 22.20-kor a Psycho, a szörnyű Gus van Sant rendezésében 1998-ból a Viasat3-on; éjjel egykor pedig Bújj, bújj, gonosz! az RTL-en. Én mindenesetre már délután lemegyek a brudersaftba, és megnézem 15.00-kor a Bayern München-Schalke 04 találkozót a Sport klubon, aztán este Marlene életét a Duna Tv-n 21.50-kor, hátha elénekli, hogy "Ich bin von Kopf bis Fu§ auf Liebe eingestellt...". És dortmundi sört iszom hozzá, hogy csípje meg a kakas a Csontzenészt.

Vasárnap unalmamban grafikonokat rajzolok, melyek megvilágítják, milyen összefüggés van a műalkotások művészi értéke és hossza között. 19.30-kor angol-orosz film 1999-ből a Duna Tv-n: Anyegin, ahogy a Fiennes testvérek képzelik, 102 perc. 22.15-kor A hetedik pecsét Bergmantól, szintén a Dunán, potom 92 perc. Tudná valaki svédül? Det Sjunde inseglet. Éjfélkor pedig a Legénylakás Billy Wildertől, mert minden héten szoktunk ajánlani tőle valamit, és ez különben is a kedvencünk, 120 perc.

Hétfőre keresünk két hülye című filmet: éjfélkor a Novokain a Film+-on, 01.35-kor pedig Paranoid a Tv2-n. Ennél már csak A vörös Paralellepipedont bírnám jobban.

Kedden 20.40-kor a Dunán végre megtudjuk, hogy milyen a Nyár vége. 01.35-kor pedig a Tv2-n El Ni–o - A Kisded, Gryllus Dorka itt is prosti, mint az Irina Palmban.

A szerdai hülye címünk: A neonbiblia - Részigazságok, 22.35-kor a Dunán. Éjfél után pedig jön maga a tudathasadás: 00.35-kor a Tv2-n Visszatérés a paradicsomba, 00.40-kor pedig az RTL-en Gyilkosság a paradicsomban.

Csütörtökön előkerülnek a hegyes hucul balták, és előbújnak az Elfelejtett ősök árnyai a Duna Tv-n 22.20-kor. Mélázzunk például azon, hogy ez most szovjet filmdráma 1964-ből, vagy csak egy grúz film? És ha fázunk, vodkát igyunk hozzá, vagy grúz teát? Kérdezzek még valamit? Vagy belátják végre, hogy a tévézés nagyon árt az egészségnek?

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

Aki én vagyok

Az amerikai dokumentarista fotográfia egyik legfontosabb alakjának munkáiból először láthatunk önálló kiállítást Magyarországon. A tárlat érzékenyen és empatikusan mutat fel női sorsokat, leginkább a társadalom peremére szorult közösségek tagjainak életén keresztül. A téma végigkísérte Mark egész életművét, miközben ő maga sem nevezte magát feminista alkotónak. A művek befogadása nem könnyű élmény.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.

Cserealap

Szabad jelzést adhat a XII. kerületi önkormányzat Schmidt Máriáék érdekeltségének a Városmajor melletti nagyarányú lakásépítési projektre. Cserébe a vállalat beszállna a nyilas terror áldozatai előtt tisztelgő, régóta tervezett emlékmű finanszírozásába.