BS-parkoló
A második világháború után a németek háborús kárpótlás címén az angoloknak ajánlották fel az akkor még csak prototípusként létező bogár gyártósorát. A brit szakemberek azonban jobbnak látták, ha az 1936-ban kifejlesztett, tragikus kinézetű automobil inkább a német gépgyártást égeti. Alaszka eladása után talán ez volt a történelem legnagyobb üzleti balfogása. Az elmúlt ötven évben 23 millió járművet adtak el, számos mese-, báb- és rajzfilm szereplője lett a kétségtelenül fura alakú jármű.
A sikertörténetet tovább gerjesztette a bogaras klubok alakulása szerte az egész világon. A magyar szekció hat éve működik, és évente egyszer gyűlnek egy nagyot, hogy megcsodálják egymás bőrülését. Szombaton több száz bogár gyülekezett a Népstadion melletti parkolóban, de nem volt meglepő a Volkswagen típusú mikrobusz, katonai terepjáró, fonott kertibútor sem. Aki igazán menő akart lenni, az gyalog érkezett a bogárbemutatóra, és lopott Daciával távozott. A szépségversenyen tizenkét kategóriában hirdettek győztest, miközben a Porsche Hungária képviselője minden eredményhirdetés után megpróbálta rátukmálni a népes nézőseregre a fal mellett árválkodó újabb modelleket. A szendvicsek és pólók mellett speciális Volkswagen-alkatrészeket lehetett szerezni vagy eladni, a gyerekek hajkurászhatták a tömegben a Volkswagen pólóba bújtatott, menekülő farkaskutyát, vagy simogathatták a messziről odakeveredő mutatványos törött szárnyú varjait.
Gergácz József