Egyszer csak felállt egy utas a WizzAir járatán, majd repülés közben megpróbálta kinyitni a vészkijáratot

  • narancs.hu
  • 2017. július 24.

Tranzit

Három markos lengyel férfi fogta le, hogy ne történjen tragédia.

Az AIRportal.hu idézi egy utas beszámolóját, aki az AirLive.net-nek mesélte el, mi történt július 22-én a WizzAir Katowicéból Londonba tartó járatán. Egy férfi nagyjából harminc perccel a leszállás előtt hirtelen felállt, előrement a repülőgép hátsó részéből, leült egy nő mellé, éppen a vészkijárati sorba. Aztán átnyúlt a nő felett és megpróbálta kinyitni a vészkijáratot. Három, nagyobb termetű lengyel utas lépett közbe, akik leszorították az erőszakoskodó férfit, hogy aztán a légiutas-kísérők biztonsági övekkel kötözzék meg a férfi kezeit.

false

 

Fotó: MTI/Kovács Tamás

„A járat személyzete értesítette a hatóságokat, majd a London Luton repülőterén végrehajtott biztonságos leszállást követően a rendőrség őrizetbe vette a férfit” – írja a portál, amelynek a Wizz azt nyilatkozta, hogy elsődleges fontosságú a biztonság számukra, és éppen ezért zéró toleranciával viseltetnek az utasokkal és a személyzettel szembeni erőszakos viselkedés iránt.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.