Tévétorrent

BrainDead

Tévétorrent

A sorozat kétségtelenül ígéretes alapötlete szerint Washingtont ellepi egy meteorittal érkező földön kívüli rovarkolónia, s az áldozatok fülén bemászva elkezdik csócsálni az agyukat, így hamarosan egyre több (szélsőbalra és szélsőjobbra egyaránt húzó) politikai fanatikus kezd őrjöngeni a városban.

Az egészet úgy kell elképzelni, mint a Támad a Mars! vagy az Armando Iannucci-féle The Thick of It/Veep keresztezését, kicsit kevesebb éleslátással. Michelle és Robert King (a Férjem védelmében készítői) valós eseményeket használnak a sorozatban (pl. a bogarak a 2013-ban Oroszországban becsapódott meteorittal érkeznek, rendszeresen látunk bejátszásokat Hillary Clinton és Trump beszédeiből). Okosan kifordítják a sci-fi és horror műfaji paneljeit: a bogarak nem a világ elpusztítására törekednek (illetve nem a megszokott módon), áldozataikon erőt vesz a „világjobbító szándék”, azaz fanatikus republikánussá vagy demokratává válnak. Észre sem vesszük, de zavarba ejtő kérdésekkel szembesülünk arról, hogy mi tesz valakit „jobbossá” vagy „balossá”: hogy obskúrus brit sorozatokat néz a közszolgálati adón és gyakran emlegeti Finnországot és Dániát, vagy vonzódik a countryhoz és néha kijelenti, hogy minden élet számít?

A készítők az egész sorozatot egy olvasható jelrendszerré teszik, az öltözékek, a fiktív és valós tv-bevágások, a zenék és zajok mind utalnak a valós politikai környezetre. Mindez még jobb lenne, ha nem csusszannánk bele az idealista sóhajtozásba a politikusok cinizmusáról és az extremizmus kártékonyságáról.

Magyar felirat: LML–dreamon

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.