Tévétorrent

BrainDead

Tévétorrent

A sorozat kétségtelenül ígéretes alapötlete szerint Washingtont ellepi egy meteorittal érkező földön kívüli rovarkolónia, s az áldozatok fülén bemászva elkezdik csócsálni az agyukat, így hamarosan egyre több (szélsőbalra és szélsőjobbra egyaránt húzó) politikai fanatikus kezd őrjöngeni a városban.

Az egészet úgy kell elképzelni, mint a Támad a Mars! vagy az Armando Iannucci-féle The Thick of It/Veep keresztezését, kicsit kevesebb éleslátással. Michelle és Robert King (a Férjem védelmében készítői) valós eseményeket használnak a sorozatban (pl. a bogarak a 2013-ban Oroszországban becsapódott meteorittal érkeznek, rendszeresen látunk bejátszásokat Hillary Clinton és Trump beszédeiből). Okosan kifordítják a sci-fi és horror műfaji paneljeit: a bogarak nem a világ elpusztítására törekednek (illetve nem a megszokott módon), áldozataikon erőt vesz a „világjobbító szándék”, azaz fanatikus republikánussá vagy demokratává válnak. Észre sem vesszük, de zavarba ejtő kérdésekkel szembesülünk arról, hogy mi tesz valakit „jobbossá” vagy „balossá”: hogy obskúrus brit sorozatokat néz a közszolgálati adón és gyakran emlegeti Finnországot és Dániát, vagy vonzódik a countryhoz és néha kijelenti, hogy minden élet számít?

A készítők az egész sorozatot egy olvasható jelrendszerré teszik, az öltözékek, a fiktív és valós tv-bevágások, a zenék és zajok mind utalnak a valós politikai környezetre. Mindez még jobb lenne, ha nem csusszannánk bele az idealista sóhajtozásba a politikusok cinizmusáról és az extremizmus kártékonyságáról.

Magyar felirat: LML–dreamon

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.