Nashville

Tévétorrent

Közönséges halandó mindig szereti látni, ahogy a show-business fiktív vagy valós szereplői szeretnek, hazudnak és ármánykodnak. Az ABC sorozata pontosan ezt nyújtja - ezúttal a countryzene fellegvárában. A város, ahol a férfiak mindig borostásak és kockás ingben járnak, a nők szilajok és függetlenek, és még a tinik is countryklubba járnak bulizni. Itt bontakozik ki a showbizről szóló filmek tragikus toposza, a kiöregedett (de még mindig mutatós) díva kétségbeesett versengése a hamvas, ambiciózus trónkövetelővel. S ez csak a fő történetszál, közben tékozló szülők próbálják visszahódítani eddig elhanyagolt csemetéiket, közösen dalolászó emberek esnek szerelembe, ráadásul pedig elmerülhetünk Nashville visszataszító politikai játszmáiban, miközben folyamatosan szól az amerikaiak lakodalmas rockja, a country (minden epizód a műfaj klasszisának, Hank Williams egy-egy dalának címét viseli).

A zenére nem is lehet panasz, hiszen a műfaj apostola, T-Bone Burnett (az ", testvér, merre visz az utad? zenei producere is ő volt) remek arányérzékkel adagolja bele az édeset meg a keserűt. Mintha csak egy musical lenne, a Nashville-ben is a zene a szereplők közti viszonyrendszer motorja és a szexuális feszültség indikátora: a szereplők dalokkal reflektálnak élethelyzetükre, egy duett pedig felér egy aktussal. A sorozat másik fontos mozgatórugója a nő. A női figurák nemcsak önerőből csúcsra jutó énekesek, de gátlástalan üzletasszonyok is, mindközönségesen dögök. A gyakran esendőnek ábrázolt férfiak az ő árnyékukban élnek, sőt nemegyszer a játékszereik (mindez nem is a véletlen műve, hiszen a sorozat alkotója a Thelma és Louise forgatókönyvírója, Callie Khouri).

A Nashville alaposan elkoptatott közhelyeket kever kiválóan megírt zenével és vállalható alakításokkal (a gaz mágnást alakító Powers Boothe-ból sosem elég), ám ez így is csak egy erős közepeshez elég.

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.