Tévétorrent

GLOW

Tévétorrent

A Netflix sorozatában lazán olvad össze a Csajok és a Broad City realizmusa, az Orange Is The New Black diverzitása és a Stranger Things nosztalgiája.

A széria látszólag a nyolcvanas évek rövid életű divatját, a női pankrációt járja körül, de közben betekintést nyerünk a kor szexizmusába, a feminizmus jobb és rosszabb értelmezéseibe, a hollywoodi küszködésbe és a trash mozi bugyraiba is. Egy szebb napokat látott B filmes rendező (aki saját buta és undorító műveit valamiféle cronenbergi költészetnek tekinti – pedig már az is…) lányokat és asszonyokat keres egy női pankrátorliga elindításához. Csupa küszködő, a hollywoodi csillogástól igen messze élő nő jelentkezik, akik elég elkeseredettek ahhoz, hogy színes, feszes mezekben és homoerotikus harci szituációkban tárgyiasítsák magukat a férfi nézők örömére. A sorozat egy alkalmat sem mulaszt el, hogy rámutasson a helyzet nyilvánvalóan röhejes voltára (a legtöbb jelentkező még tévében sem látott pankrációt), ám jó arányérzékkel némi drámát is vezet a cselekménybe. Minden epizód megismertet minket az etnikailag és osztályhelyzetüket tekintve is színes női társaság tagjai­nak traumáival és háttértörténeteivel, de nagy hangsúlyt kap a csoportközi viszonyok feltárása is.

A GLOW megajándékoz a szégyenkezve nevetés ritka élményével: lehetetlen nem röhögni, ahogy a pankrátorjelöltek kiválasztják klisészerű, legkevésbé sem pc perszónáikat (egy pakisztáni lány öngyilkos merénylő, míg a fekete családanya „segélykirálynő” lesz); soha nem volt még ilyen üdítő egymást gyepáló nőket nézni.

Magyar felirat: eszticsillag

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.