Tévétorrent

GLOW

Tévétorrent

A Netflix sorozatában lazán olvad össze a Csajok és a Broad City realizmusa, az Orange Is The New Black diverzitása és a Stranger Things nosztalgiája.

A széria látszólag a nyolcvanas évek rövid életű divatját, a női pankrációt járja körül, de közben betekintést nyerünk a kor szexizmusába, a feminizmus jobb és rosszabb értelmezéseibe, a hollywoodi küszködésbe és a trash mozi bugyraiba is. Egy szebb napokat látott B filmes rendező (aki saját buta és undorító műveit valamiféle cronenbergi költészetnek tekinti – pedig már az is…) lányokat és asszonyokat keres egy női pankrátorliga elindításához. Csupa küszködő, a hollywoodi csillogástól igen messze élő nő jelentkezik, akik elég elkeseredettek ahhoz, hogy színes, feszes mezekben és homoerotikus harci szituációkban tárgyiasítsák magukat a férfi nézők örömére. A sorozat egy alkalmat sem mulaszt el, hogy rámutasson a helyzet nyilvánvalóan röhejes voltára (a legtöbb jelentkező még tévében sem látott pankrációt), ám jó arányérzékkel némi drámát is vezet a cselekménybe. Minden epizód megismertet minket az etnikailag és osztályhelyzetüket tekintve is színes női társaság tagjai­nak traumáival és háttértörténeteivel, de nagy hangsúlyt kap a csoportközi viszonyok feltárása is.

A GLOW megajándékoz a szégyenkezve nevetés ritka élményével: lehetetlen nem röhögni, ahogy a pankrátorjelöltek kiválasztják klisészerű, legkevésbé sem pc perszónáikat (egy pakisztáni lány öngyilkos merénylő, míg a fekete családanya „segélykirálynő” lesz); soha nem volt még ilyen üdítő egymást gyepáló nőket nézni.

Magyar felirat: eszticsillag

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”