Tévétorrent

The Bold Type

Tévétorrent

Három fiatal lány estélyiben áll a metróban, kézen fogva, elszántan… Ugranak? Dehogy. Újraírják a Szex és New Yorkot. Bár hivatalosan a Cosmopolitan neves főszerkesztőjének, Joanna Colesnak az élete volt a forrás, de a divat, az újságírás, a szókimondó párkapcsolat- és énkeresgélés tematikája megkerülhetetlenné teszi a híres elődöt.

A The Bold Type mindeközben azért nem egyszerűen másol: a fő események egy (a) női magazin főszerkesztősége körül forognak, ahol három barátnő – különböző munkakörökkel és ambíciókkal – igyekszik megélni és túlélni mindennapjait. Hogy mitől lesz ez érdekes? Különösképpen semmitől, de azért totál szerethető, és könnyű csajos nyáresti rozéfröccsnek épp jó, akkor is, ha túlságosan is igyekszik valami mélységet vinni a történetbe, például azzal, hogy csak ritkán hozza szóba a szexet női nézőpontból. Inkább csak úgy rácsodálkozik – és ezáltal felmutatja, hogy bár sokan tabumentesnek hisszük magunkat, azért mégsem mindenkinek természetes például a szex sem.

Van egy remek főszerkesztőnk, aki egyszerre szigorú igazgató néni, következetes főnök és megértő, támogató anyuka – de végül is a sorozat tiszteletadásnak készült, így elég jóleső nézni is. Persze a fő mondanivaló az (akar lenni), hogy egy divatmagazin/női magazin nem feltétlenül felületes holmi, lehet az feminista, lehet komoly és mély annak ellenére is, hogy a cikkek jó része a „milyen cipőt vegyél fel a reggeli párizsis zsemléhez?” vagy a „hogy varázsold el a pasidat az új táskáddal, ha a horoszkópja rák?” témakörében mozog.

Magyar felirat: BK88 & DennyKeh

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."