Tévétorrent

The Bold Type

Tévétorrent

Három fiatal lány estélyiben áll a metróban, kézen fogva, elszántan… Ugranak? Dehogy. Újraírják a Szex és New Yorkot. Bár hivatalosan a Cosmopolitan neves főszerkesztőjének, Joanna Colesnak az élete volt a forrás, de a divat, az újságírás, a szókimondó párkapcsolat- és énkeresgélés tematikája megkerülhetetlenné teszi a híres elődöt.

A The Bold Type mindeközben azért nem egyszerűen másol: a fő események egy (a) női magazin főszerkesztősége körül forognak, ahol három barátnő – különböző munkakörökkel és ambíciókkal – igyekszik megélni és túlélni mindennapjait. Hogy mitől lesz ez érdekes? Különösképpen semmitől, de azért totál szerethető, és könnyű csajos nyáresti rozéfröccsnek épp jó, akkor is, ha túlságosan is igyekszik valami mélységet vinni a történetbe, például azzal, hogy csak ritkán hozza szóba a szexet női nézőpontból. Inkább csak úgy rácsodálkozik – és ezáltal felmutatja, hogy bár sokan tabumentesnek hisszük magunkat, azért mégsem mindenkinek természetes például a szex sem.

Van egy remek főszerkesztőnk, aki egyszerre szigorú igazgató néni, következetes főnök és megértő, támogató anyuka – de végül is a sorozat tiszteletadásnak készült, így elég jóleső nézni is. Persze a fő mondanivaló az (akar lenni), hogy egy divatmagazin/női magazin nem feltétlenül felületes holmi, lehet az feminista, lehet komoly és mély annak ellenére is, hogy a cikkek jó része a „milyen cipőt vegyél fel a reggeli párizsis zsemléhez?” vagy a „hogy varázsold el a pasidat az új táskáddal, ha a horoszkópja rák?” témakörében mozog.

Magyar felirat: BK88 & DennyKeh

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.