Tévétorrent

The Bold Type

Tévétorrent

Három fiatal lány estélyiben áll a metróban, kézen fogva, elszántan… Ugranak? Dehogy. Újraírják a Szex és New Yorkot. Bár hivatalosan a Cosmopolitan neves főszerkesztőjének, Joanna Colesnak az élete volt a forrás, de a divat, az újságírás, a szókimondó párkapcsolat- és énkeresgélés tematikája megkerülhetetlenné teszi a híres elődöt.

A The Bold Type mindeközben azért nem egyszerűen másol: a fő események egy (a) női magazin főszerkesztősége körül forognak, ahol három barátnő – különböző munkakörökkel és ambíciókkal – igyekszik megélni és túlélni mindennapjait. Hogy mitől lesz ez érdekes? Különösképpen semmitől, de azért totál szerethető, és könnyű csajos nyáresti rozéfröccsnek épp jó, akkor is, ha túlságosan is igyekszik valami mélységet vinni a történetbe, például azzal, hogy csak ritkán hozza szóba a szexet női nézőpontból. Inkább csak úgy rácsodálkozik – és ezáltal felmutatja, hogy bár sokan tabumentesnek hisszük magunkat, azért mégsem mindenkinek természetes például a szex sem.

Van egy remek főszerkesztőnk, aki egyszerre szigorú igazgató néni, következetes főnök és megértő, támogató anyuka – de végül is a sorozat tiszteletadásnak készült, így elég jóleső nézni is. Persze a fő mondanivaló az (akar lenni), hogy egy divatmagazin/női magazin nem feltétlenül felületes holmi, lehet az feminista, lehet komoly és mély annak ellenére is, hogy a cikkek jó része a „milyen cipőt vegyél fel a reggeli párizsis zsemléhez?” vagy a „hogy varázsold el a pasidat az új táskáddal, ha a horoszkópja rák?” témakörében mozog.

Magyar felirat: BK88 & DennyKeh

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.