Tévétorrent

The Bold Type

Tévétorrent

Három fiatal lány estélyiben áll a metróban, kézen fogva, elszántan… Ugranak? Dehogy. Újraírják a Szex és New Yorkot. Bár hivatalosan a Cosmopolitan neves főszerkesztőjének, Joanna Colesnak az élete volt a forrás, de a divat, az újságírás, a szókimondó párkapcsolat- és énkeresgélés tematikája megkerülhetetlenné teszi a híres elődöt.

A The Bold Type mindeközben azért nem egyszerűen másol: a fő események egy (a) női magazin főszerkesztősége körül forognak, ahol három barátnő – különböző munkakörökkel és ambíciókkal – igyekszik megélni és túlélni mindennapjait. Hogy mitől lesz ez érdekes? Különösképpen semmitől, de azért totál szerethető, és könnyű csajos nyáresti rozéfröccsnek épp jó, akkor is, ha túlságosan is igyekszik valami mélységet vinni a történetbe, például azzal, hogy csak ritkán hozza szóba a szexet női nézőpontból. Inkább csak úgy rácsodálkozik – és ezáltal felmutatja, hogy bár sokan tabumentesnek hisszük magunkat, azért mégsem mindenkinek természetes például a szex sem.

Van egy remek főszerkesztőnk, aki egyszerre szigorú igazgató néni, következetes főnök és megértő, támogató anyuka – de végül is a sorozat tiszteletadásnak készült, így elég jóleső nézni is. Persze a fő mondanivaló az (akar lenni), hogy egy divatmagazin/női magazin nem feltétlenül felületes holmi, lehet az feminista, lehet komoly és mély annak ellenére is, hogy a cikkek jó része a „milyen cipőt vegyél fel a reggeli párizsis zsemléhez?” vagy a „hogy varázsold el a pasidat az új táskáddal, ha a horoszkópja rák?” témakörében mozog.

Magyar felirat: BK88 & DennyKeh

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”