Tévétorrent

Gracepoint

Tévétorrent

Ez a remake a Broad­church light: a jó dolgokat megtartották (például a zseniális, vágás nélküli főutca-nyitójelene­tet; a városlakók mélyanalízisét), de mégis minden egy kicsit kevesebb. David Tennant vaskos skót akcentusával együtt parázsló indulatát is elvesztette, ráadásul színtelen partnerével (Anna Gunn) képtelen produkálni az Olivia Colmannal szikrázó kémiát. Pontosan az a lassan kibontott, szociológiai igényű jellemrábrázolás és atmoszférateremtés, a bűn és gyász hatásának vizsgálata hiányzik, mely az eredetit olyan feszültté tette. Ezt valószínűleg érzékelték a készítők is (akik szinte teljesen azonosak a Broadchurch gárdájával), s leginkább a miliőre, a fordulatokra koncentrálnak: most a gyilkos megtalálása a cél, a ritmus feszesebb, és már az elején megjelenik egy-két alternatív cselekményszál, melyek alapvetően más irányba terelhetik a végkifejletet (kezdettől az eltérő befejezést jelölték meg a sorozat fő vonzerejeként, ennyit az átértelmezésről).

Ráadásul ebben az esetben még a kulturális fordítás szükségességét sem lehet felhozni mentségként, mint a többi „lefordított” sorozat esetében (például A híd különböző változatai): ugyanazt az álmos kisvárost és annak sajátos szociometriai viszonyait látjuk, mely lehetne a világ bármely szegletében (a Broadchurchben sem a város angol mivolta az érdekes). Az a baj, hogy a Grace­point nem rossz sorozat, sőt láthatóan nagy műgonddal és profizmussal készült. Azt hihettük, hogy a színészi játék és az atmoszféra még egyszer csodát tud tenni, de ha a készítőknek nincs határozott elképzelésük arról, hogy mit akarnak, akkor kevés.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.