Torrentmozi

Hush

  • Szabó Ádám
  • 2016. május 21.

Tévétorrent

A másfél óránál is rövidebb játékidőből dialógust mindössze 15 percben hallhatunk – a maradék viszont még így is rengeteg, ha egy horror-thriller elgondolás és ötlet nélkül, csak olcsón ijesztgetni akar. Például azzal, hogy egy erdő széli kis ház fiatal nőlakóját egy pszichopata gyilkos tartja sakkban egy teljes éjszakára. Szerencsére a Hushba a nézőcsalogató gimmick mellé remek ötletek és határozott rendezői kéz is párosult. A starthelyzet „kis különbsége” annyi, hogy a női főszereplőnk süketnéma; e vonása nemcsak megment minket néhány elkoptatott hangeffekttől, de több, a suspense-t kiválóan alkalmazó jelenetet is szül. Ezek nagy része viszont a film első felében található, s ahogy pereg a játékidő, a csenddel kacérkodó, kreatív ötleteket is átveszik azok a megoldások, amikkel az alkotók behajtják fejüket a műfaj jármába.

Erőtlen szökési kísérletek, meghunyászkodás, visszavágás – a macska-egér harc szokásos elemeit láthatjuk, de a fókusz ilyenkor is a történések pszichorészén, és nem a brutalitáson van. Utóbbiból is akad persze, visszafogottan, de igen hatásosan. De valamivel mégis szembemennek a hagyományokkal – egy ilyen, szinte kétszereplős horror-thriller alaptartozéka a karakteres főgonosz, aki egyfelől a frászt hozza ránk, de akkor igazán hatásos, ha némiképp vonzó is. A Hushban mindent – ötletet, személyiséget – a süketnéma hősnő kapott, a főgonosznak be kell érnie egy nyílpuskával. Nem félelmetes, de kifejezetten kellemetlen alak, mint egy házaló ügynök vagy egy rossz szomszéd.

A film vége viszont sablonos.

Magyar felirat: Ralome

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.