Tévétorrent

Luke Cage

Tévétorrent

Ahogy a Netflix építgeti a maga intellektuálisabb, alsókutyákból álló Bosszúálló-csapatát (Defenders), egy újabb New York-i kerület kapott lokális szuperhőst, amolyan kispesti Supermant. A Jessica Jones mellékalakjaként debütált Luke Cage az afrikai–amerikai kultúra szimbolikus helyeként számon tartott Harlem igazságosztója.

S Luke Cage valóban méltó hőse Harlemnek. Egyesül benne a karakán, konfliktusmentesen fekete férfihős számos toposza: a megszabadult nemes lelkű rabszolga, az egyszerű, de mély igazságérzettel megáldott munkásember és a Shafttel rokon tökös igazságosztó (az ezzel járó promiszkuitás persze elég kétes választás a pozitív reprezentáció szempontjából). Mike Colter ki is hozza, amit a kissé kétdimenziós figurából ki lehet, a probléma nem is vele, hanem inkább a hangvétellel van. Ugyanis a sorozat képtelen megtalálni az egyensúlyt a harsány blaxploitation-elemek és a Netflixre jellemző komor realizmus között. Hol prüntyögnek az anakronisztikus funkydallamok, hol pedig Malcolm X munkásságáról elmélkednek küszködő munkásosztálybeliek. Coker érzi, hogy nem hagyhatja figyelmen kívül Harlem örökségét és a fekete polgárjogi mozgalmakat, de nem találja a módját, hogy ezeket zökkenőmentesen illessze a cselekménybe.

Ráadásul szegény Luke Cage nem kap elég emlékezetes gonoszokat, neki csak a meglepően ripacs Mahershala Ali gengszterfőnöke és a csak egy fokkal elviselhetőbb Alfre Woodard korrupt politikusa jut. Ah, politika és szervezett bűnözés összeérnek, de mellőzik a valódi drámát és mélységet.

Magyar felirat: Mor Tuadh és tsai

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.