Tévétorrent

National Treasure

  • Szabó Ádám
  • 2018. március 8.

Tévétorrent

Harvey Weinstein rémtetteinek nyilvánosságra kerülése óta sorban dőlnek le a sérthetetlennek hitt szobrok, nem beszélve az apróvadakról. Látható, hogy nem elszigetelt esetekről van szó, hanem rendszerszintű problémáról – amit a brit rendőrség 2012-ben indított Operation Yewtree nevű projektje is bizonyít.

A 2016-os National Treasure-t ez az akció ihlette, melynek során több mint egy tucat szexuális ragadozót kaptak el, köztük ismert és közkedvelt tévés személyiségeket is. De az angol botrány után még nem kezdtek világszinten csontvázak hullani a szekrényből, pedig a #MeeToo mozgalom valamennyi eleme visszaköszön e minisorozatban: közkedvelt, tisztességben és sikerben megöregedett színészt vádolnak meg zaklatással, majd újabb és újabb áldozatok jelentkeznek; a szenzációhajhász média asszisztál, a cinkosok hallgatnak, mi pedig találgathatunk, mi történt valójában. Ezzel vesződik legkevesebbet a sorozat. Az első részben felveti a kérdést, az utolsóban pár snittel megválaszolja. A készítőket sokkal jobban érdekelte, mi játszódik a színfalak mögött: hogyan reagál a kőszikla erkölcsű feleség, vagy épp a mentális problémákkal küszködő lány? Mindez hűvös, távolságtartó angolsággal prezentálva, ami egyáltalán nem segíti a plusz érzelmi dimenzió felépítését. Így viszont olyan az egész, mintha a színészek félnének bemocskolódni, amiért a figuráik sem kelnek életre – egyetlen kivétel a feleséget alakító Julie Andrews. A többiekről már az első részben kiderül, miféle emberek, így szép lassan elveszítjük az érdeklődésünket irántuk.

Magyar felirat: balibacsika

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.