Tévétorrent

Suburra: Blood on Rome

  • Szabó Ádám
  • 2018. február 20.

Tévétorrent

Róma élén nem a pápa áll, de nem is a polgármester: egy öregedő gengszter, a Szamuráj felel a status quóért, miközben piti drogdílerek, stricik és cigányok bandái egy-egy városállamként védik saját felségterületüket. A rend egy ártatlan, kurvázással egybekötött kokózás során borul meg; a megkent politikus bajba kerül, a felek pedig egymás rovására próbálják kihasználni a megborult egyensúlyt.

Erről szól a 2015-ös mozifilm, a Suburra, amely párdarabjához, a Gomorrához hasonlóan megkapta tévésorozat-verzióját.

A Blood on Rome egy önmagán túlnövő ingatlanmutyi története, harc a Vatikán tengerparti telkeiért. Ez persze csak a nagyobb kép, sokkal érdekesebb a kisstílű bűnözők abbéli igyekezete, hogy ők is valódi sakkfigurává váljanak: három, egyébként szemben álló fiatal briganti köt szövetséget, hogy minél több pénzt sajtoljanak ki a szex­orgiába keveredő prominens papból. A filmmel ellentétben a Vatikán ezúttal nemcsak pár pillanatra tűnik fel, hanem hangsúlyos szerepet kap.

A szereplők egy része ismerős, vannak viszont új arcok is. A filmmel ellentétben most kellő idő jut mindegyikre, így nem csak annyiban különböztethetők meg, hogy milyen dialektusban anyáznak. Akad itt bajba került playboy, családi köteléktől szabadulni igyekvő roma és sértett lelkű agresszív szépfiú is – eltérő háttér és hajtó­erő, de a lényeg ugyanaz: hatalom és pénz. Mindez pont úgy hangzik, mint egy sablonos gengszterfilm; a Suburra mégis működik, mert az ismerős elemeket nem csak kreatívan kombinálja, de meg is tölti – lélekkel és mocsokkal.

Magyar felirat: Segédmunkás

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.