Tévétorrent

Suburra: Blood on Rome

  • Szabó Ádám
  • 2018. február 20.

Tévétorrent

Róma élén nem a pápa áll, de nem is a polgármester: egy öregedő gengszter, a Szamuráj felel a status quóért, miközben piti drogdílerek, stricik és cigányok bandái egy-egy városállamként védik saját felségterületüket. A rend egy ártatlan, kurvázással egybekötött kokózás során borul meg; a megkent politikus bajba kerül, a felek pedig egymás rovására próbálják kihasználni a megborult egyensúlyt.

Erről szól a 2015-ös mozifilm, a Suburra, amely párdarabjához, a Gomorrához hasonlóan megkapta tévésorozat-verzióját.

A Blood on Rome egy önmagán túlnövő ingatlanmutyi története, harc a Vatikán tengerparti telkeiért. Ez persze csak a nagyobb kép, sokkal érdekesebb a kisstílű bűnözők abbéli igyekezete, hogy ők is valódi sakkfigurává váljanak: három, egyébként szemben álló fiatal briganti köt szövetséget, hogy minél több pénzt sajtoljanak ki a szex­orgiába keveredő prominens papból. A filmmel ellentétben a Vatikán ezúttal nemcsak pár pillanatra tűnik fel, hanem hangsúlyos szerepet kap.

A szereplők egy része ismerős, vannak viszont új arcok is. A filmmel ellentétben most kellő idő jut mindegyikre, így nem csak annyiban különböztethetők meg, hogy milyen dialektusban anyáznak. Akad itt bajba került playboy, családi köteléktől szabadulni igyekvő roma és sértett lelkű agresszív szépfiú is – eltérő háttér és hajtó­erő, de a lényeg ugyanaz: hatalom és pénz. Mindez pont úgy hangzik, mint egy sablonos gengszterfilm; a Suburra mégis működik, mert az ismerős elemeket nem csak kreatívan kombinálja, de meg is tölti – lélekkel és mocsokkal.

Magyar felirat: Segédmunkás

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.