Tévétorrent

The Missing

  • -greff -
  • 2015. február 28.

Tévétorrent

Csehov közmondásos fegyverének szerepét ma egyértelműen a gyermekekre osztják a tévés angol krimikben. Amint feltűnik egy kiskorú a színen, máris érezhetjük a nyomást valahol a gyomorszáj táján, és bár kétségtelenül üdvözlendő volna, ha valaki végre – egyszer és mindenkorra – szakítana ezzel a gyakorlattal, a tárgyát a lehető legkomolyabban kezelő The Missinget igazán nem kárhoztathatjuk azért, mert már megint a rettenetesen megkínzott apák és anyák irányába fordítja a figyelmet – a művelt nyugati világra ez most éppenséggel eléggé ráfér. A zűrzavaros körülmények között Franciaországban elrabolt angol kisfiú ügyét az időben előre és hátra ugrálva feldolgozó sorozat széles ecsetvonásokkal keni bele a nézők arcába azt a temérdek mocskot, amit egy ilyen eset a napvilágra sodor. Azok az egészen szörnyű – gyilkosságokra, pedofilhálózatokra és mindenféle bűncselekmény gátlástalan eltussolására mutató –, a közelmúltból előkerült adatok, amelyekkel a brit közvélemény szembesülni kényszerült, nyilvánvalóan ott lüktetnek a The Missing fordulatai mögött, és a sorozat képes egész világszemléletet növeszteni ezekből. Hogy ez a lehető legkeserűbb, az kevéssé meglepő – más kérdés, hogy már-már a nézhetőség határait feszegeti. De a szokás szerint világverő színészek persze odabent tartják a nézőt. James Nesbitt és Ken Stott igazán remek törpe volt a Hobbit-trilógiában, idétlen álszakállaik nélkül viszont óriásokká nőnek a szemünk előtt, hogy kusza fogú, ráncos, formátlan Brandókként ostromolják meg szakmájuk felhőket átfúró, mozgóképen ritkán látott ormait.

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."