Tévétorrent

The Missing

  • -greff -
  • 2015. február 28.

Tévétorrent

Csehov közmondásos fegyverének szerepét ma egyértelműen a gyermekekre osztják a tévés angol krimikben. Amint feltűnik egy kiskorú a színen, máris érezhetjük a nyomást valahol a gyomorszáj táján, és bár kétségtelenül üdvözlendő volna, ha valaki végre – egyszer és mindenkorra – szakítana ezzel a gyakorlattal, a tárgyát a lehető legkomolyabban kezelő The Missinget igazán nem kárhoztathatjuk azért, mert már megint a rettenetesen megkínzott apák és anyák irányába fordítja a figyelmet – a művelt nyugati világra ez most éppenséggel eléggé ráfér. A zűrzavaros körülmények között Franciaországban elrabolt angol kisfiú ügyét az időben előre és hátra ugrálva feldolgozó sorozat széles ecsetvonásokkal keni bele a nézők arcába azt a temérdek mocskot, amit egy ilyen eset a napvilágra sodor. Azok az egészen szörnyű – gyilkosságokra, pedofilhálózatokra és mindenféle bűncselekmény gátlástalan eltussolására mutató –, a közelmúltból előkerült adatok, amelyekkel a brit közvélemény szembesülni kényszerült, nyilvánvalóan ott lüktetnek a The Missing fordulatai mögött, és a sorozat képes egész világszemléletet növeszteni ezekből. Hogy ez a lehető legkeserűbb, az kevéssé meglepő – más kérdés, hogy már-már a nézhetőség határait feszegeti. De a szokás szerint világverő színészek persze odabent tartják a nézőt. James Nesbitt és Ken Stott igazán remek törpe volt a Hobbit-trilógiában, idétlen álszakállaik nélkül viszont óriásokká nőnek a szemünk előtt, hogy kusza fogú, ráncos, formátlan Brandókként ostromolják meg szakmájuk felhőket átfúró, mozgóképen ritkán látott ormait.

 

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.