Tévétorrent

Zoo

  • - svébis -
  • 2015. október 17.

Tévétorrent

Az megvan, amikor Hitchcock rászabadította szerencsétlen kisiskolásokra a varjakat? És az, amikor a Mission: Impossible bármelyik részében összeáll a csapat? Na, akkor már csak össze kell kevercselni a kettőt, és máris kész a modern Greenpeace-horror.

Öröm volna azt írni, hogy a Zooban az a jó, hogy több tud lenni egy átlagos állathorrornál, de sajnos pont akkor válik jelentéktelenné, amikor meglépi ezt. Ott botlik el, ahol épp kihúzná magát. Kezdetben pedig jól haladunk, mint nagyvad, amikor becserkészi a prédát. Intelligenssé váló jószágok, globális állatforradalom és cinikus társadalomkritika. Aztán a természet támadása egyre egysíkúbbá válik, és a szarkazmus szentimentalizmusba csap át. Több szálon, több országban éledezik az állatok öntudata. Nagyvárosokban és a szavannán, állatkertekben és cirkuszokban. Több különféle szereplő sorsát követjük, míg ezek szép lassan összeérnek. Változatos karakterek, az antropológia cifra tárháza: egy etológus, egy újságíró, egy szafarivezető, egy hírszerzési ügynök és egy állatorvosi patológus. A Zoo egy pár részes felvezető után tulajdonképpen ott kezdődik, ahol a Madarak véget ér: az emberekre támadó állatok megfékezése lesz a cél. És valahogy ez az a pont, ahol elvész minden egyediség a szériából, s átfordul egy, a világ megmentését célul kitűző alkalmi különítmény küzdelmének történetébe a gyógyszeripari cég ellen, amely megfertőzte az élővilágot. És a közhelykavalkádon az állati elmék sem tudnak segíteni.

Egy oroszláncsorda szervezettebbnek és céltudatosabbnak tűnik, mint a széria írógárdája.

Magyar felirat: HunBauer

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.