Tévétorrent

Zoo

  • - svébis -
  • 2015. október 17.

Tévétorrent

Az megvan, amikor Hitchcock rászabadította szerencsétlen kisiskolásokra a varjakat? És az, amikor a Mission: Impossible bármelyik részében összeáll a csapat? Na, akkor már csak össze kell kevercselni a kettőt, és máris kész a modern Greenpeace-horror.

Öröm volna azt írni, hogy a Zooban az a jó, hogy több tud lenni egy átlagos állathorrornál, de sajnos pont akkor válik jelentéktelenné, amikor meglépi ezt. Ott botlik el, ahol épp kihúzná magát. Kezdetben pedig jól haladunk, mint nagyvad, amikor becserkészi a prédát. Intelligenssé váló jószágok, globális állatforradalom és cinikus társadalomkritika. Aztán a természet támadása egyre egysíkúbbá válik, és a szarkazmus szentimentalizmusba csap át. Több szálon, több országban éledezik az állatok öntudata. Nagyvárosokban és a szavannán, állatkertekben és cirkuszokban. Több különféle szereplő sorsát követjük, míg ezek szép lassan összeérnek. Változatos karakterek, az antropológia cifra tárháza: egy etológus, egy újságíró, egy szafarivezető, egy hírszerzési ügynök és egy állatorvosi patológus. A Zoo egy pár részes felvezető után tulajdonképpen ott kezdődik, ahol a Madarak véget ér: az emberekre támadó állatok megfékezése lesz a cél. És valahogy ez az a pont, ahol elvész minden egyediség a szériából, s átfordul egy, a világ megmentését célul kitűző alkalmi különítmény küzdelmének történetébe a gyógyszeripari cég ellen, amely megfertőzte az élővilágot. És a közhelykavalkádon az állati elmék sem tudnak segíteni.

Egy oroszláncsorda szervezettebbnek és céltudatosabbnak tűnik, mint a széria írógárdája.

Magyar felirat: HunBauer

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.