Tévétorrent

Zoo

  • - svébis -
  • 2015. október 17.

Tévétorrent

Az megvan, amikor Hitchcock rászabadította szerencsétlen kisiskolásokra a varjakat? És az, amikor a Mission: Impossible bármelyik részében összeáll a csapat? Na, akkor már csak össze kell kevercselni a kettőt, és máris kész a modern Greenpeace-horror.

Öröm volna azt írni, hogy a Zooban az a jó, hogy több tud lenni egy átlagos állathorrornál, de sajnos pont akkor válik jelentéktelenné, amikor meglépi ezt. Ott botlik el, ahol épp kihúzná magát. Kezdetben pedig jól haladunk, mint nagyvad, amikor becserkészi a prédát. Intelligenssé váló jószágok, globális állatforradalom és cinikus társadalomkritika. Aztán a természet támadása egyre egysíkúbbá válik, és a szarkazmus szentimentalizmusba csap át. Több szálon, több országban éledezik az állatok öntudata. Nagyvárosokban és a szavannán, állatkertekben és cirkuszokban. Több különféle szereplő sorsát követjük, míg ezek szép lassan összeérnek. Változatos karakterek, az antropológia cifra tárháza: egy etológus, egy újságíró, egy szafarivezető, egy hírszerzési ügynök és egy állatorvosi patológus. A Zoo egy pár részes felvezető után tulajdonképpen ott kezdődik, ahol a Madarak véget ér: az emberekre támadó állatok megfékezése lesz a cél. És valahogy ez az a pont, ahol elvész minden egyediség a szériából, s átfordul egy, a világ megmentését célul kitűző alkalmi különítmény küzdelmének történetébe a gyógyszeripari cég ellen, amely megfertőzte az élővilágot. És a közhelykavalkádon az állati elmék sem tudnak segíteni.

Egy oroszláncsorda szervezettebbnek és céltudatosabbnak tűnik, mint a széria írógárdája.

Magyar felirat: HunBauer

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.