Egy ideje csend van a felcsúti kisvasút fejlesztésének ügyében, holott korábban arról szóltak a hírek, hogy egyik irányba Etyekig, a másik irányba pedig akár Lovasberényig is száguldhatna Orbán Viktor játékszere.
Tessely Zoltán miniszterelnöki biztos kicsivel több mint egy éve azt mondta lapunknak egy interjúban: „Sok mindent lehet állítani, de ennek a beruházásnak a legnagyobb ellenzői sem szívesen mondanák ki szerintem, hogy a Makovecz-féle épületegyüttes, a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia nem méltó arra, hogy a stadionbejárások során az érdeklődő polgárok megnézzék és megcsodálják. Az alcsúti arborétum olyan minőségű, amely vonzereje megkérdőjelezhetetlen. Ha a kisvasút Bicskéről indulhat, akkor a főváros közelségét kihasználva azokat a szépségeket, amelyek itt vannak, meg tudnánk mutatni akár több millió embernek is. Tehát azoknak az embereknek használna ez, akik Budapestről kíváncsiak minderre.” Majd az Etyek, valamint a Szent László- és Váli-völgy – itt található Felcsút is – területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos azt is kijelentette, hogy számára a prioritás az, hogy „az elővárosi szakasszal össze kell kötni a most meglévő szakaszt”.
|
Tessely most újra elővette a témát, a Facebook-oldalára pénteken feltöltött választási ígéretei között szerepel a kisvasút meghosszabbítása Bicskéig. A térség egyéni országgyűlési képviselője ezt akkor hozza fel, amikor a Fejér megyei kisváros központi vasútállomásának fejlesztését említi, ide szúrja be, hogy oda bizony a kisvasút is befuthat. „És a sorban itt most végül az új, modern, de a régi időket idéző átépítés Bicske város nagyállomásán. Igen, kisvasúttal, új útkapcsolatokkal, a torzó eltüntetése után a régi magyar királyi típustervek alapján készült, a szocializmusban lerombolt állomásépület újjáépítésével” – írja a politikus.
A Felcsút és Alcsútdoboz közötti szakasz 2016-os átadóján Orbán Viktor így indokolta a 900 millió forintból kialakított kisvasút megépítését: „Miért kellett vasutat építeni Alcsútdobozra és Felcsútra? Miért kellett a síneket lefektetni? (…) erre az egyszerű kérdésre az a válasz, hogy azért kellett a síneket lerakni, mert a kommunisták felszedték. Ha nem szedték volna fel, akkor most nem kellett volna újra leraknunk.” A miniszterelnök ekkor azt mondta: csak azt sajnálja, hogy mindössze hat kilométeren zakatol a vonat. A jelek szerint nem kell sokáig sajnálkoznia.
Felcsúti kisvasút: most már diósdi végállomásról álmodnak Orbánék
Egy csütörtöki fórumon mondta a miniszterelnöki biztos, hogy a „nagyon-nagyon távoli tervek” között már az szerepel, hogy ne Etyek, hanem Diósd legyen a végső úti cél.