A Publicusnál 35:33-ra vezet a Fidesz az ellenzékkel szemben

  • narancs.hu
  • 2022. március 30.

Választás 2022

A kutatás azt is kimutatta, hogy az elmúlt hónapokban tízből közel hat embernek már le kellett mondania valamilyen termékről a magas árak miatt.

Március 25. és 29. között a Publicus Intézet 800 fő megkérdezésével készített közvélemény-kutatást, amelyben a lakosság véleményét vizsgálták az árak emelkedésével kapcsolatban. A kutatásból kiderül, hogy az elmúlt hónapokban a megkérdezettek 56 százalékának kellett lemondania valamilyen termékről a magas árak miatt, 31 százalékuknak, tehát közel kétharmaduknak pedig már többször is kellett ilyen nehéz döntést hoznia idén.

A felmérésben résztvevők közül a legtöbben (36%) a ruházkodáson igyekeznek spórolni, de a megkérdezettek csaknem harmadának (31%) már bizonyos élelmiszerekről is le kellett mondania. Szórakozásról és kultúráról a válaszadók 29 százaléka kényszerült lemondani, a hatósági árak bevezetése ellenére pedig a magyarok negyede (26%) spórolt az üzemanyagon az utóbbi hónapokban.

A kutatás megállapítádsa szerint a válaszadók 83 százaléka gondolja úgy, hogy a bérek növekedése kisebb mértékű volt, mint az árak növekedésének üteme, amit szerintük így sem a bérek, sem a nyugdíjak – 70% szerint – emelése nem tud kompenzálni. Mindeközben a megkérdezettek a valóságosnál jóval magasabb, 24 százalékos inflációs rátát is érzékelnek.

Arra a kérdésre, hogy az áremelkedés témáját is fókuszba helyező választáson, melyik pártot támogatják,

a megkérdezettek 35 százaléka válaszolt úgy, hogy a Fidesz-KDNP listájára fog szavazni, 33 százalék pedig az Egységben Magyarországért mellett tervezi letenni a voksát.

A két nagy politikai oldal között tehát hibahatáron belüli, 2 százalékos különbség volt mérhető. A megkérdezettek 28 százaléka bizonytalan.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.