Március 25. és 29. között a Publicus Intézet 800 fő megkérdezésével készített közvélemény-kutatást, amelyben a lakosság véleményét vizsgálták az árak emelkedésével kapcsolatban. A kutatásból kiderül, hogy az elmúlt hónapokban a megkérdezettek 56 százalékának kellett lemondania valamilyen termékről a magas árak miatt, 31 százalékuknak, tehát közel kétharmaduknak pedig már többször is kellett ilyen nehéz döntést hoznia idén.
A felmérésben résztvevők közül a legtöbben (36%) a ruházkodáson igyekeznek spórolni, de a megkérdezettek csaknem harmadának (31%) már bizonyos élelmiszerekről is le kellett mondania. Szórakozásról és kultúráról a válaszadók 29 százaléka kényszerült lemondani, a hatósági árak bevezetése ellenére pedig a magyarok negyede (26%) spórolt az üzemanyagon az utóbbi hónapokban.
A kutatás megállapítádsa szerint a válaszadók 83 százaléka gondolja úgy, hogy a bérek növekedése kisebb mértékű volt, mint az árak növekedésének üteme, amit szerintük így sem a bérek, sem a nyugdíjak – 70% szerint – emelése nem tud kompenzálni. Mindeközben a megkérdezettek a valóságosnál jóval magasabb, 24 százalékos inflációs rátát is érzékelnek.
Arra a kérdésre, hogy az áremelkedés témáját is fókuszba helyező választáson, melyik pártot támogatják,
a megkérdezettek 35 százaléka válaszolt úgy, hogy a Fidesz-KDNP listájára fog szavazni, 33 százalék pedig az Egységben Magyarországért mellett tervezi letenni a voksát.
A két nagy politikai oldal között tehát hibahatáron belüli, 2 százalékos különbség volt mérhető. A megkérdezettek 28 százaléka bizonytalan.
Kedves Olvasónk!
Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!