A 444.hu hétvégén hozta le a fotót a Nyizsnyij Novgorod-i metróról, az állítva, hogy „az M3-as metró felújított szerelvényei pontosan úgy fognak kinézni a felújítás után”, mint azok. Nos, a kép láttán elsőre az ugrott be, hogy ha ezek a kocsik – legalábbis pofára – korszerűek, akkor nem 2015-öt, hanem 1989-et írunk.
Amikor ugye – a német egyesítés előszeleként, bár szigorúan NDK-színekben – megjelent a négyütemű Trabant és Wartburg. Gyártották is őket vagy két évig.
Ilyen volt… | |
…és ilyen lett | |
Nos, elnézve a felújított ruszki metrót, külsőre-belsőre kábé ugyanolyan kaliberű újításokkal számolhatunk, mint anno a keletnémetek, bár azt kapásból nem tudnánk megmondani, mi lenne a négyütemű Volkswagen-motor megfelelője…
Ami közös: az 1989-es Trabantban nem volt, a leendő metróban nem lesz légkondicionáló.
S azért ne feledkezzünk meg még egy lényeges különbségről: azok a Trabantok, Wartburgok vadiújak voltak, ezeket a metrókat viszont közel negyvenéves cuccokból kell újjávarázsolni.
Ilyenből… | | …ilyenre | |
|
De hát mifelénk így mulat a főváros. Azt meg mindenki maga döntse el, hogy 66 milliárd forintért olcsó vagy drága mulatság-e eljátszani, hogy a történelem ismétli önmagát.