A Fidesz parádésan indokolta meg, miért kell lezárnia a fél belvárost a TEK-nek március 15-én

  • narancs.hu
  • 2016. március 8.

Villámnarancs

A kormánypárt Vadai Ágnesnek címezve sokat sejtető közleményt adott ki.

A TEK csütörtökön kiadott rendelete március 15-én, nulla órakor lép életbe, és a szükséges ideig, de legkésőbb 13 óráig tart. A kommandósok lezárják a Múzeum körút Astoria és Baross utca közötti szakaszát, a Baross utca Múzeum körút és Szentkirályi utca közötti szakaszát, a Szentkirályi utca Baross utca és Rákóczi út közötti szakaszát, és a Rákóczi út páratlan oldalát a Szentkirályi utca és az Astoria között, vagyis a fél belvárost. A DK alelnöke az MTI-hez eljuttatott közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a TEK emberei bárkit igazoltathatnak, megmotozhatnak vagy akár ki is üríthetik a területet, és arra volt kíváncsi, hogy miért van erre szükség.

A TEK a

A TEK a "személyi biztosítást gyakorolja", 2013

Fotó: MTI

Vadai kérdésére a Fidesz válaszolt, már ha válasznak lehet tekinteni azt a vegytiszta gyurcsányozást, amivel kikerülték, hogy Vadai kérdésére feleljenek. Ebbe nem is mennénk bele, ha nem unják még az ilyesmit, olvassák el, jó szórakozást! Ennél sokkal érdekesebb a közlemény lezárása, ami így szól: „Március 15-én a Nemzeti Múzeumnál együtt ünneplünk mindazokkal, akik ma is kiállnak Magyarország függetlenségéért és elutasítják a balliberálisok bevándorláspárti politikáját!”

Így már mindjárt más. Ezek szerint ugyanis ez az egész cirkusz nem is március 15-i megemlékezés lesz, hanem elnyomottak ellentüntetése, ahol a függetlenség bajnoka, Orbán Viktor szónokol. És ki ne tudná, hogy ezekre az ártatlanokra ezer veszély leselkedik, vagyis azért kell a TEK, mert hétszentség, hogy különben jönnek a terroristák Gyurcsány vezetésével!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.