A Snickers Magyarország csinált egy gyomorforgató hülyeséget, aztán bocsánatot kért

  • narancs.hu
  • 2017. június 2.

Villámnarancs

Ki vagy, ha éhes vagy?

„Éhesen kifordulsz önmagadból” — írta ki a Snickers Magyaroszág tegnap a Facebook-oldalára, amelyet amúgy 155 ezren követnek. A szöveget egy képpárral illusztrálták: bal oldalon egy menő focista lábát látjuk, a szöveg: „Snickersszel”, jobb oldalon pedig egy profi, tüllszoknyás balerináét, a kommentár: „Snickers nélkül”.

false

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az egy dolog, hogy a Snickers a saját célcsoportjához szeretne beszélni saját PR-felületén, és minél markánsabban határolja azt, annál nagyobb hatékonysággal megy át az üzenete. De azért mindeközben nem kellene teljesen kizárni, illetve sértegetni a célcsoporton kívül lévőket.

Ráadásul nem túlzottan elrugaszkodott gondolat az sem, hogy a reklám homofób felhangokkal bír, és a Snickerst megtagadó férfiakat tulajdonképpen azzal riogatja, hogy annyira lesznek férfiasak, mint egy balerina: „éhesen kifordulsz önmagadból”.

A reklámra a Nem tehetsz róla, tehetsz ellene Facebook-csoport hívta fel a figyelmet, be is taggelték a Snickers Magyarországot. Nem sokkal később a cég egy kommentben jóformán azonnal igazat adott a kritikáknak és elnézést kért a hibáért: „Őszintén sajnáljuk, ha a fent említett poszttal bárkit is megbántottunk, nem állt szándékunkban senkit sem megsérteni. Természetesen elismerjük, tiszteletre méltónak tartjuk azt a teljesítményt, valamint azt a rengeteg munkát, amit a balettművészek, illetve a profi labdarúgók végeznek. Továbbá belátjuk, hogy a vizuális megjelenítés, a képek kiválasztása valóban nem volt szerencsés. A történtek miatt kérjük, fogadjátok el őszinte bocsánatkérésünket!”

Azon felülemelkedve, hogy a bocsánatkérő szöveg már-már túl érzelmes, kezdetnek kifejezetten jó.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.