Czunyiné, a PÖCS zászlósanyja meghirdette a leszámolást a magániskolákkal

  • narancs.hu
  • 2015. november 28.

Villámnarancs

Lopnak, csalnak, hazudnak – állítja alig burkoltan Hoffmann Rózsa hasonmása. Nem is ok nélkül: aki tanít, az a rendszer mai ellensége, aki tanul, az a holnapi. Nyírjuk ki időben őket.

„Előfordultak olyan esetek is, amikor olyan gyermekkel, tanulóval létesített az intézményvezető a köznevelési intézményben jogviszonyt, akinek a nevelését-oktatását ténylegesen nem látja el az intézmény” – idézi a hvg.hu Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkárt, aki az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint kivont NAV-val ront rá az alapítványi iskolákra.

A hadjárat igencsak megalapozottnak tűnik, korunk Hoffmann Rózsája példák sokaságával igyekszik igazolni a hadüzenet szükségességét. Mint azt a fenti idézetünk is jól illusztrálja, van itt minden, mint karácsonykor: „sok esetben tapasztalt szabálytalanságok”, nem a megfelelő helyen végzett oktatás, elszámolási stiklik, kamudiákok és adminisztratív hibák mögött bujkáló ellenség. Summa summarum, Czunyiné azt ígéri: nehéz idők jönnek az alapítványi iskolákra.

Hajrá, nyírják is ki az összest, ennek a rendszernek ugyanis jól látnivalóan alattvalókra, nem pedig kiművelt emberfőkre van szüksége. Gondolkodók helyett agymosottakra. Szalag mellett és tévé előtt görnyedő betanított munkásokra. A kivéreztetett közoktatás után tehát most a magániskolák következnek. Holnap meg nyilván focipályákká alakítják a könyvesboltokat.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.