Debreceni Egyetem: a hallgatói önkormányzat a kormánynak kedveskedve döntött

  • narancs.hu
  • 2021. január 21.

Villámnarancs

Mint kés a vajba: ellenszavazat nélkül álltak a Debreceni Egyetem modellváltása mellé.

"Ellenszavazat nélkül megszavazta a Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzata (DEHÖK), hogy a szenátusba delegált tagjaik támogassák a Debreceni Egyetem modellváltását, azaz, hogy az intézmény a kormány szándékainak megfelelően egy vagyonkezelő alapítvány fenntartásába kerüljön, és közhasznú magánegyetemként működjön tovább" - írja a 444.hu a Debreciner hírportálra hivatkozva.

 Az egyetem hallgatóinak küldött levélben a HÖK a következőképpen magyarázta a döntését:

 „Összességében a rendelkezésre álló információk és a fenntartóváltáshoz kapcsolódó megbeszéléseken elhangzottak alapján a DEHÖK úgy látja, hogy az alapítványi fenntartásba való átkerülés sokkal inkább az intézmény jogi, gazdálkodási környezetének és jogosítványainak megváltozását érinti, mintsem a hallgatók mindennapi életminőségét, értve ez alatt az oktatás színvonalát, az ösztöndíjakat, a lakhatási lehetőségeket, a sport- és szabadidős tevékenységeket, ezért a DEHÖK nem látja akadályát annak, hogy támogassa a szervezeti átalakulás kezdeményezését” - idézi a körlevelet a lap.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.