Bognár Zsolt és a buzizás

  • narancs.hu
  • 2014. május 30.

Villámnarancs

Bognár Zsolt szerint oké Kerényi és oké a buzizás! Nyilván sötét a csávó, mint az éjszaka, de nézzünk a levél mögé! Hol láthatjuk őt legközelebb? Ön szerint?

„Való igaz, hogy számunkra nem a deviancia, a luciferi megdicsőülés, a romlottság felmagasztalása a cél, hanem a szépség, a férfi nő iránti szerelme, a férfibarátság, az igazabbá, a jobbá válás katarzisa az, ami közel áll. Saját magad felvállalt másságának nevén nevezése miért kirekesztés?” – írja a mától közkinccsé vált levelében az ismeretlenségből előbukó színész, Bognár Zsolt. Ha jól értjük a művész úr ambícióit, akkor igen remek szerepre jelentkezett be: mától ő az a kifuserált megye 3-as zsugás, aki beszól Messinek.

Ehhez gratulálunk!

Sőt! Olyannyira felkeltette érdeklődésünket B. Zs. gőgös korlátoltsága, hogy utánanéztünk a port.hu-n, hol csodálhatjuk meg művészi teljesítményét, már ha van olyan neki.

Nos, a kínálat elég gyér. A csávó egy helyen tolja rendszeresen, ez pedig a Barátok közt. (Május 30., június 2., 3., 4., 5. stb., RTL Klub.) Különben egyszer látható júniusban, a minőség szinonimájává vált József A. Színházban egy, bocs! mindjárt két mellékszerepben.

A Wikipédián pedig összesen ennyit írnak a pályafutásáról: „1981-ben szerezte diplomáját a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. 1981-től a Szegedi Nemzeti Színház, 1989-től a Rock Színház tagja volt, 1993-tól szabadfoglalkozású művész.”

Ennél azért még Kerényi Imre is többet tud felmutatni. Pedig jó ideje ő se más, mint egy bukott senki.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.