Május közepén a csehországi Cáslav katonai repülőterén konkrétan egy dandártábornok kényszerült (egy őrnagy társaságában) katapultálni a leszállópályán túlfutó és pillanatokkal később rommá törő Gripenből. A HM vizsgálata azóta kiderítette, hogy a pilóta egyszerre nyomta a gázt és a féket – arról nincs hír, hogy mire gondolhatott közben.
E hónap elején Kecskeméten csúszott a hasán egy Gripenünk, amikor ugyancsak katapultált a pilóta, s két mentőhelikopter is kiszállt a mentésre. A gép nem tört össze nagyon vészesen, a HM szerint még javítható (tudunk egy jó karosszériást ajánlani).
Ma délelőtt leszállás közben gyulladt ki egy Jak-52-es katonai gép Szolnokon, az egyik pilóta súlyosan megégett. Ebben a hónapban ez már a második légi baleset a magyar honvédségnél, igaz, még csak 25-e van.
A katapultálás a pilóták szerint az utolsó utáni lehetőség egy katonai gépen. Vajon Hende Csaba hányadik lehetőségénél tart? Hány kényszerleszállást kell még megvárni ahhoz, hogy végre röpüljön?